DIY Midi sequencer

keoni29

Ingeburgerd
Mijn eerste midi gerelateerde diy project is deze digitale sequencer.

Ik heb een behuizing gemaakt van een oud kistje en een plaat aluminium. Als alles werkt verplaats ik de boel naar een pcb en gaat het in die behuizing.

To do:
Software verder ontwikkelen voor meerdere patterns per instrument.
Rotatie-encoder voor het aanpassen van de snelheid, pitch, instrument en channel.
Lcd display (misschien)
Onderdelen op een pcb en onderdelen monteren in de behuizing.

Leuk gedaan!

Wat ik er van begrijp programmeer je met de steptoetsen patterns die vervolgens als midi messages naar
je drumcomputer gaan. Zie ik het juist dat je een Arduino gebruikt?

H

Leuk gedaan!

Wat ik er van begrijp programmeer je met de steptoetsen patterns die vervolgens als midi messages naar
je drumcomputer gaan. Zie ik het juist dat je een Arduino gebruikt?

H
't gaat inderdaad naar de drumcomputer (het is eigenlijk een soort sampletank die bij mijn elektrische drumstel zit)
Ik gebruik een arduino voor dit project, maar als het op de pcb gaat zal ik geen arduino meer nodig hebben, want dan werkt het met een eigen voeding en eigen atmega mcu.

Ik kan met de steptoetsen patterns maken en patterns selecteren. Er zijn 3 toetsen over. 2 voor het laten toenemen van de pitch (drumgeluid in het geval van drums)
Verder is er nog een toets die je moet indrukken en tegelijk een van de acht step-knoppen om het patroon van een ander instrument aan te passen.

leuk!... blijft het alleen een drum sequencer?
Voorlopig wel, maar als ik een LCD en een rotatatie encoder erbij heb kan ik het ook met andere instrumenten gebruiken.

Back