Old school Epic Hardtrance track

Jason31

Madman J
Graag jullie comments voor deze old school trance track. Ik heb het zo simpel mogelijk gehouden en vooral de basis bij de melodie gelegd, pumping sidechain compressors gebruikt en een constante beat.

De track is nooit af, als iemand tips heeft of kritiek ergens op zijn ze meer dan welkom, een nummer die je al tig keer hebt gehoord hoor je toch anders dan iemand die het voor het eerst hoort. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Er zijn twee dingen die me direct opvallen. De kicks komen bij mij wat aan de holle kant binnen en staan zacht voor een dergelijk track, of ze pompen niet genoeg. Het is net of er een reverb overheen zit. Het tweede betreft de side chain compressie op de pads. Voor het betere zuigende effect kun je de release wat lager zetten evenals de treshold. Ik zie ook dat je de compressie hebt gesideschained met de kick, Op zich prima, maar als de kick wegvalt, valt daarmee ook de compressie op de pads weg. Het lijkt me mooier als deze doorloopt en dat kun je bereiken door hem te sidechainen met een ghost kick track. Je maakt dan een extra spoor aan met een kick op elke tel en die geef je gewoon geen output. Je hoort hem dus niet, maar hij triggert wel de compressie op de pads.

Mogelijk weet je dit natuurlijk gewoon, misschien ook niet :).

Tot slot, je outro duurt precies een minuut en naar mijn smaak gebeurt daarin nu niets. Je kunt misschien meer variatie in je bassline stoppen of de outro met de helft inkorten.

Thanks. Ik heb overigens wel een ghost kick gebruikt maar de pads bewust op 2 tracks laten lopen om hem bij het stille gedeelte wat voller te maken maar ik ga nog eens luisteren hoe het klinkt als ik hem dan ook laat meelopen met de ghost kick.

Ik had idd een room reverb op mijn kick maar heeft iemand nog een tip hoe de kick mooier te krijgen? Misschien met een plugin fx?

Een compleet andere kick zoeken, of de huidige combineren met een kick die meer sublaag heeft. Je gebruikt dan de "bottom" van de ene kick en de punch/midrange van de andere kick.

*Edit: Ik zou ook persoonlijk dat room-effect weghalen, klinkt cheap imo.

Back