Nieuwe house track voor in de zon

MindsEye_

Ingeburgerd
Onderstaande track, "Sunrise", heb ik een maandje geleden gemaakt, met als basis van een piano-melodie die ik al een tijd had liggen. Het eerste deel van de track is vrij chill, tweede deel heeft een trance-vibe. Nog een vrij ruwe versie, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Tevens heb ik de track "Flashes of lightning" nog liggen. Wellicht ga ik deze nog verder uitwerken. Tips, suggesties, etc zijn zeer welkom!

Op elk potje past een dekseltje natuurlijk. Alleen mij heb je er niet mee gepakt/ geboeid. de sounds zijn niet recht genoeg of juist geprobeerd analoog te laten klinken maar dat vind ik niet zo goed gelukt.

#1:
- Piano is gort droog, eventueel wat delay en of reverb toevoegen.
- 2.53 is een beetje plotseling, het stuk hierna heeft eigenlijk niks te maken met de introductie van je track? Waarom zit klinkt deze zo anders t.o.v. het tweede deel?
- Het geheel is slecht ge-equalized, waardoor de mix heel rommelig klinkt, even wat lezen over elk element zijn eigen plaats geven en je hebt het zo onder de knie.
- Slechte sound keuze zie @r2o.
- De pad met alleen twee noten zijn erg saai en voorspelbaar.
- 0.07 laat maar gewoon weg of kies iets anders.

#2:
- 0.26 zie 0.07 vorige track.
- Melodie is saai, progressie is niet mooi.
- 1.23 arp is vrij scherp en raakt tonen die niet bij de rest van de melodie passen.
- vanaf 3.05 kan ik het niet meer volgen.

sluit me aan bij m'n voorgangers, + experimenteer ook eens met groove, het klinkt zo mechanisch

@Snelkookbami:
Thanks voor de opmerkingen/tips/etc. Daar kan ik wat mee. Het klopt inderdaad dat de track niet gemasterd etc. is, zoals ik al zei is het een ruwe versie. Equalizen moet dus zeker nog. 2.53 is inderdaad een enigszins onlogisch deel, dat ik wellicht helemaal weglaat. Verder zal ik zeker nog eens gaan sleutelen aan de piano en de pad sounds...

De 2e track eindigt inderdaad vrij chaotisch...de track is ook al wat ouder. Wellicht dat ik met de melodie en de arp verder ga om een aangepaste/nieuwe versie te maken.

MindsEye_ hoe kom ja aan al die tussen haakjes super goeie recensies . ghehe echt goed Amerikaans goed. :engel:

Back