SSD Boot schijf in muziek productie systeem?

ze zijn zeker niet 'veiliger' dan normale hd's. ik had vorig jaar een OCZ (weet niet meer welk type) gekocht als opstartschijf, inderdaad supersnel maar hij ging na een maand of 3 raar doen (computer crashte en hing steeds vaker) en na 6 maanden was het helemaal game over. vervolgens nog een half jaar (!) met Mycom in de slag geweest omdat die me wilden laten bijbetalen voor een nieuw exemplaar ("de oude wordt niet meer gemaakt en de specs van deze zijn beter, meneer!") uiteindelijk een nieuwe gehad, maar onfeilbaar zijn ze dus beslist niet..

ik heb trouwens met mycom niets dan goede ervaringen..

ik heb alleen maar problemen gehad met ocz via RMA nu een nieuw Agility en de andere Vertex IIen omgeruild voor Crucial M4's intels heb ik ook.

volgens mij had die ssd van mij inderdaad een sandforce. ik wordt soms echt schijtziek van het feit dat je voor de aanschaf van iets lulligs als een ssd al een complete deskundige moet worden om een miskoop te voorkomen...

Ben vorige week eindelijk geupgrade en een Crucial M4 256g voor de windows partities (1 voor muziek, 1 voor normaal gedoe). Daarnaast nog een 2TB Seagate Sata3.

Tenzij je met gigatische libaries werkt zie ik het nut niet in van meerdere SSD schijven. Ook omdat de levensverwachting toch significant lager is met veel schrijfbewerkingen.

Voor de configuratie van windows heb je al wat leuke utils je registry optimaal aanpassen voor het gebruik met SSD, scheelt zelf weer pielen :)

Ik snap alleen niet dat de TS zolang doet om zijn systeem weer aan de praat te krijgen ?
Moet toch in een paar dagen gedaan zijn zou je zeggen.

Back