Fnatom G7, twee verschillende layouts????

jason666

Ingeburgerd
Hoi,

Ik ben van plan om een Fantom G7 te kopen, nieuw of 2de hands.
Alleen zie ik vaak twee verschillende versies van dit model.
Zie bijgevoegde fotos. Vooral de zijkanten zijn totaal anders.
Zijn deze modellen alleen van buiten anders, of ook in performance/specs?

Attachments

• G7-1.jpg
    G7-1.jpg
    24,6 KB · Bekeken: 74
  • G7-2.jpg
    G7-2.jpg
    26,1 KB · Bekeken: 58
Op plaatje 1 kan je de zijkant van de zijkant niet zien .. ik heb heel veel G7's gezien/gesjouwd/verkocht/geteched afgezien van een custom-paint of user-modificatie komen ze stock toch echt allemaal exact hetzelfde de productielijn afrollen (correct me if I'm wrong)

als je heel goed kijkt, zie je dat de zijkant van foto1 vlak is en de zijkant van foto toch puntiger wordt.

Oh ja .. nu je het zegt zeg, lieve hemal .. dat me dat nooit eerder is opgevallen!

Oh ja .. nu je het zegt zeg, lieve hemal .. dat me dat nooit eerder is opgevallen!

(Ehh, voor even voor de duidelijkheid, mijn vraag was naar de TS gericht, niet naar jou 8) Wie die G7 of de X7 ooit echt heeft bekeken kent die vreemd gevormde zijkantjes, en weet ook meteen dat er geen verschillen zitten in de zijkantjes van de synths op de twee foto's.)

Waar trouwens wel een verschil in zit is het Fnatom G6 in de titel van de thread en het Fantom G6 in de tekst.

Ik reageerde ook op de post van de TS en niet op jou reply .. niet lullig bedoeld overigens .. hoef het ook niet beter te weten, maar tussen roland fantom G7 modellen zit uiterlijk onderling geen enkel verschil.

Dat de TS dan stug dat wel wil zien had ik moeten negeren .. excuus!

Ik reageerde ook op de post van de TS en niet op jou reply .. niet lullig bedoeld overigens .. hoef het ook niet beter te weten, maar tussen roland fantom G7 modellen zit uiterlijk onderling geen enkel verschil.

Dat de TS dan stug dat wel wil zien had ik moeten negeren .. excuus!

Ik haalde het enkel even voor de duidelijkheid aan, omdat ik er niet goed kon uithalen of je op TS reageerde of op mijn reply. Er zijn inderdaad helemaal geen verschillende in de zijkanten te bespeuren.

maar hoe verklaar je dan het verschil in de zijkanten van de twee foto's?

Beantwoord de vraag eens of je deze synth ooit in het echt hebt gezien?

Er zit GEEN verschil in de zijkanten op de foto's. En wanneer je de synth ooit in het echt gezien hebt snap je ook hoe die foto je anders kan laten denken.

Gast niet lullig bedoeld ofzo hoor, maar als 2 mensen zeggen dat ze hetzelfde zijn die het apparaat hebben gezien in het echt, en ik heb er persoonlijk meer dan 30 nieuw uit de doos verkocht dan kan je niet verwachten dat we gaan proberen te verklaren waarom de foto's een eventueel optisch bedrog kunnen hebben.

Bij twijfel bewijs het tegendeel en bel bijvoorbeeld roland even op, misschien zitten we er helemaal naast.

Desondanks wil ik wel een constructief antwoord op uw vraag geven en dat is in de onderstaande link te vinden
http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_illusion

ik heb de instrumenten inderdaad niet gezien, vandaar mijn twijfels. Als jullie het zo zeker weten, dan neem ik het ook aan.
Dank u allen!

Laat ik me er ook eens in mengen. Er is inderdaad geen verschil in de zijkanten. Er is ook geen verschil in productieseries or whatsoever. Ik heb een G6 gehad (met dezelfde zijkanten)..

Als je nieuw voor een Fantom G7 gaat verklaar ik je overigens meteen knettergek. Roland is links en rechts ingehaald door Yamaha en Korg en hebben al 4 jaar lang geen antwoord op de motif serie, laat staan op de Korg Kronos die al een jaar uit is. Ik mag het zeggen, want ik gebruik(te) ze allemaal :P

ik heb de instrumenten inderdaad niet gezien, vandaar mijn twijfels. Als jullie het zo zeker weten, dan neem ik het ook aan.
Dank u allen!

In elk geval veel succes met het zoeken en eventueel uitproberen, er staan er af en toe voor een hele mooie prijs een paar te koop .. en het is een toffe bak!!

De plaatjes verschillen wel degelijk, het eerste lijkt mij een foto en het tweede een render van een getunede versie ...
Beetje foute schaduwkeuze vd graficus, precies of de zijkant er idd uitspringt.

Nee, 't is andersom, op de foto zie je de puntigheid vd zijkant gewoon niet :).
Maar goed, ik zou bij God ook niet weten hoe een G7 eruit ziet...

ik kan er namelijk eentje 2de hands kopen voor 1500 eurotjes.
Is dit een redelijke prijs?

ik kan er namelijk eentje 2de hands kopen voor 1500 eurotjes.
Is dit een redelijke prijs?

Voor een G7 neem ik aan? Er werd de afgelopen weken zeker vijf maal, zowel op marktplaats als hier, een z.g.a.n. G6 aangeboden, voor rond de € 1.200, verspreid over het hele land.

Ik zou'm trouwens eerst eens heel goed gaan beluisteren (iets wat je nog niet gedaan hebt vermoed ik, aangezien je'm ook nog nooit in het echt gezien hebt?) De vele vrij negatieve recensies zijn er niet zonder reden. Ik heb'm een jaar geleden uitgebreid bij een vriend gehoord die zijn Fantom X ervoor had verkocht en al na een week spijt had. De G6 klinkt namelijk (nog) futlozer dan de Fantom X.

En ik geef jick helemaal gelijk wanneer hij zegt dat Yamaha en Korg inmiddels mijlen voorsprong hebben op Roland wat betreft features (en wat mij betreft zijn ze ook veel overtuigender qua sound.)

Back