Zeker een mooi mengpaneel! Hij zal dienst gaan doen als mengpaneel voor mijn hardware, voor als ik geen zin heb om de computer aan te zetten. Daarnaast zal deze waarschijnlijk gebruikt worden als OTB-mixer bij mijn projecten zodat ik lekker hands-on de mix kan maken. Maar ik heb m net een paar uur, dus moet nog even kijken hoe die zich daarvoor gaat lenen .
Voor die tijd heeft de Sony eerst een schoonmaakbeurt nodig en zo hier en daar zal er wellicht nog wat vervangen moeten worden, dus daar gaat de service manual zeker bij van pas komen.
Dan ga je nog wat leuke middagen tegemoet mbt hem uit eklaar te schroeven....wat een constructie zeg! Gebouwd als een tank dat ding.....
Voor noise/ruis issues zal je de board connectors goed moeten schoonmaken....deze blijken na jaren toch een beetje te gaan corroderen....niks ernstigs maar goed contact is het halve werk....
Enige nadeel vd Sony, vind ik, dat er geen directe outs opzitten per kanaal....dit is trouwens wel te modificeren...zoek anders ff op Gearslutz naar ze grotere broer de MX-P61....in die thread wordt ook over de 21 gesproken.....de preamps blijken bijzonder goed te zijn vd Sony en doen niet onder voor bv API, Neve of Dynamite Valley.....
Ik ben iig zeer blij met mijn 21.....vind de EQ echt zeer mooi klinken, fijn verloop heeft die....aangezien ik momenteel de studio aan het verhuizen ben ga ik nog ff kijken hoe ik hem ga inzetten....mss als summing mixer voor de 9090 maar dan wil ik er wel die direct outs op......
ps ik denk dat een heleboel mensen deze mixer over het hoofd zien en eigenlijk zwar onderschatten....de 61 kostte toendertijd rond 12.000 dollar....
Heb net de service manual eens even snel doorgekeken, daar moet ik inderdaad eens even goed voor gaan zitten! Maar wel goede informatie in die manual hoor!
Op Gearslutz kwam ik ook een post tegen van iemand die de MX-P21 als submixer voor zijn 909 gebruikt (ook voor het oversturen van de kick's e.d.), die is er ook erg over te spreken!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.