Compacte pc voor muziek

mindscan

The Perspective
Ik wil een nieuwe pc voor m'n midi, en audio gebeuren.
Mijn huidige , een amd 1700xp athlon met 256ram geheugen, voldoet niet.

Mijn oog is gevallen op een shuttle pc, een klein doosje (zoiets als de apple cube).
Nou zit hier een klein moederbordje in met als keuze een p4 478 socket bord. Dit is de chipset: Intel 845GE.

Hier past geen audiokaart in, is er een goede externe audio kaart?
Voor het opnemen van audio, en het sturen ontvangen van midi?

Ik zou hier ook cubase sx op willen draaien, voor het midi sequencen, en editten.

Wie o wie , kan mij vertellen of ik in de goede richting zit, of helemaal niet.

Re: Compacte pc voor muziek

Origineel geplaatst door mindscan
Hier past geen audiokaart in, is er een goede externe audio kaart?
Voor het opnemen van audio, en het sturen ontvangen van midi?

bedoel je dat er geen geluidskaart in de PC kan? geen PCI slots ofzo?
ik zou nooit nooit nooit ooit vertrouwen op interne geluidskaarten. welke geluidskaart gebruik je nu dan?

Origineel geplaatst door mindscan
Er zitten 2vrije pci sloten in.

Ik gebruik nu zelf een creativesblaster live! met een drive II.

dan gooi je die creative er toch in?
iig tot je een betere geluidskaart hebt :duivels:
ik snap het probleem niet helemaal denk ik.

Er zit namelijk maar 1 5.25 slot in aan de voorkant.
Of kan die geluidskaart ook zonder de 5,25 uitbouw?

Dit is dat kastje. Een zogenaamde barebone. Geen idee wat het is, vroeg me dus af of ik hiervan een geschikte audio pc van kan maken.

Attachments

• naamloos2.jpg
    naamloos2.jpg
    2,6 KB · Bekeken: 140
Zit er firewire of usb 2.0 op. In dat geval is er toch zat keus? Of gebruik een multiface met bijbehorende pci kaart. Iig, het moet makkelijk kunnen met een beetje zoekwerk.

er zit een pci slot in, dus je kunt er elke geluidskaart instoppen, er zijn zat pci kaarten met een breakout box..........genoeg keus dus........ik zou alleen wel vantevoren even googlen op die chipsets in combinatie met bepaalde geluidskaarten, sommige chipsets van moederboarden werken slecht samen met prof. audio kaarten, er staat vast wel wat over in op www.tweakers.net

Technische specificaties:
- behuizing: Aluminium (zwart)
- geschikt voor Intel Pentium 4 400 en 533MHz processoren
- Northbridge chipset: Intel 845GE, ICH 4
- ATA 100
- 1x PCI slot
- 1x AGP slot
- 2x DDRAM dimm sloten (200/266/333)
- onboard VGA Intel 3D Engine
- 1x 5,1/4 inch bay
- 2x 3,5 inch bay (1x hidden)
- onboard Audio, 6 channel audio
- frontpanel: 2x USB 2.0, Line-out/headphone, MIC, Firewire, SPDIF-out
- rearpanel: PS/2 keyboard / mouse, 2x Serieel, 2x Firewire, 2x USB, 1x LAN, SPDIF-in
- 200watt PFC voeding
- Shuttle I.C.E. heat-pipe technologie
- CPU temp. AutoGuardian
- afmeting: 300mm (L), 200mm (W), 185mm (H)

't ding kost 300 euro. Als cubase SX en een bult vst's er goed op lopen dan lijkt het mij wel wat.
Maar dat is nou net de vraag.

Ik zou dan zeggen ga dan voor een 19" kast. Daar heb je wel meer PCI sloten over en kun je je eigen favoriete moederbord in kwijt. Plus plenty HD/CD apparaten. Kost wel wat meer (als je alles mee gaat tellen qua voeding, koeling etc) maar je kunt dan ook heeeel veel meer. ;)

er bestaan uiteraard wel nog betere spulletjes,

maar als die compacte pc een usb poort heeft kun je toch ook gewoo neen soundblaster extigy
aanschaffen en er op aanschakelen?

is wel wat duur voor wat het uiteindelijk maar is. ik dacht iets tussen de 300 en 500 €.
voor die prjis kun je wel iets beters vinden natuurlijk...

greetz

er bestaan uiteraard wel nog betere spulletjes,

maar als die compacte pc een usb poort heeft kun je toch ook gewoo neen soundblaster extigy
aanschaffen en er op aanschakelen?

is wel wat duur voor wat het uiteindelijk maar is. ik dacht iets tussen de 300 en 500 €.
voor die prjis kun je wel iets beters vinden natuurlijk...

greetz

aj, ik geloof dat alle creative haters nu massal zullen posten :(

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime

Ja, of we gaan weer gezellig METEN of de audiokaart wel goed genoeg klinkt :confused:.

Maar goed... ik ben persoonlijk niet zo kapot van allerlei afwijkende model kasten waar je niets in kwijt kunt. Misschien dat je kaart er nu in past (zonder bay) maar dan is er over een paar maanden wel weer wat anders wat er niet in kan.

Dus wat is überhaupt de reden dat je zo'n klein doosje wil? Ruimtegebrek? Gewoon mooi?

Dan gebruik ik hem puur alleen voor muziek, dus audio en midi.
Dus dan zal ik er niet gauw extra spullen op aansluiten, zoals een scanner, of weet ik veel, of een vette grafische kaart,en netwerkkaart, noem maar op.

Als cubase SX er maar rete stabiel op loopt, met enkele softsynths.
En dat ie een beetje stil is, en klein(niet ivm. ruitmtegebrek ofzo).
Een soort van broodrooster die je aan doet, een ding dat doet waar ie goed in is, zoals m'n atari.

Wat is trouwens een goede betaalbare externe audio kaart?
Wat ik voor een kaart over heb = +/- €400

Ik heb even zitten zoeken. Is dit wat? Kan dit zijn wat ik bijvoorbeeld zoek als geluidskaart?
(gevonden bij feedback)

De US-428 van Tascam is een audiokaart, een digitale mixer, een recorder en een midi interface in één (via je USB poort van je computer).

Attachments

• tascam-us428.jpg
    tascam-us428.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 138
Bijna elke ge;luidskaart (PCI) kan in zo'n ding toch? (ik ken geen enkele pro geluidskaart die zo'n 5,25" slot gebruikt.)

Persoonlijk vind ik zo'n klen ding ook wel mooi, maar je hebt maar keuze uit 1 moederbord. En bij een volgende PC moet je waarschijnlijk weer een nieuwe kast kopen. Voor de voeding geldt hetzelfde. Ik zeg niet dat dat ding niet stabiel is, maar de kans is groot dat een gewoon ATX moederbord met goede voeding stabieler is. Er zijn ook hele mooie ATX kasten te koop.

Als je een PCI slot hebt, gebruik die dan. PCI heeft veel bandbreedte en is al erg oud; PCI heeft zich bewezen.

Ik heb zelf zo'n Shuttle als muziek PC. In het AGP slot heb ik een grafische kaar om mijn 2 TFT schermen aan te sturen, in het andere PCI slot zit een Hoontech kaart die met een kabel van 5 meter verbonden is met een rackmodule met 8 in en uitgangen, ook heb ik nog een Emagic EMI USB audio interface er aan hangen. Voldoet geweldig! Voor foto's van mijn opstelling: http://studio.vanzea.com en dan op "Pictures" klikken.

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime

Ik ben alleszins geen creative hater. ik gebruik zelf een audigy :p

coole tool van mindscan!!

Back