Telefunken mic...met een bizarre history

Vertel me niks over 't nazi-regime weet er alles van waarschijnlijk nog veel meer menigeen forumlid hier maar je gaat toch niet vertellen dat deze mic ook fout was in de oorlog, 't 's blijft maar een gebruiksvoorwerp ook al heeft er een ziek persoon doorheen zitten kwëken.

Nee...tuurlijk niet...maar goed, het zal vast niet alleen muziek liefhebbers aantrekken..ik heb het idee dat er stiekem nog veel Nazi,s in Duitsland rondlopen.

Als ie daadwerkelijk van Goebbels is geweest, en ingezet is om propaganda te "kweken" dan is het een item van historisch belang.

Wat is jouw interesse in Nazi Duitsland? Mijn opa was piloot bij de RAF (hij vloog Avro Lancaster) en gooide Duitsland plat.. :smeris:

Mijn opa was piloot bij de RAF (hij vloog Avro Lancaster) en gooide Duitsland plat.. :smeris:

Ah, was hij dat......:halleluja

toch wel in de oorlog he?

:mega:

Vertel me niks over 't nazi-regime weet er alles van waarschijnlijk nog veel meer menigeen forumlid hier maar je gaat toch niet vertellen dat deze mic ook fout was in de oorlog, 't 's blijft maar een gebruiksvoorwerp ook al heeft er een ziek persoon doorheen zitten kwëken.

het voelt niet goed gewoon , dat speeksel van die man zo dichtbij...
en dan de gedachte welke woorden er allemaal doorheen gegaan zijn...
ik pass

Wat is jouw interesse in Nazi Duitsland? Mijn opa was piloot bij de RAF (hij vloog Avro Lancaster) en gooide Duitsland plat.. :smeris:[/QUOTE]

Nou nee niet alleen de foute kant maar ook goeie kant.......een stuk historie gewoon.
Vooral filmbeelden/geluisvoorbeelden(tegenwoordig in kleur dus kun je 't nog meer goed voorbeelden) boeien me enorm en meer de WOI.
Heb ook 't idee dat 't tegenwoordig allemaal vergeten wordt maar als je goed oplet kom je 't nog steeds tegen in 't dagelijks leven.
Interessant hoe 't allemaal tot stand is gekomen ook aan de foute kant.......
Mijn Opa(Pake) zat in 't leger tijdens WOII en moest na de overgave vanuit Zeeland terugvluchten naar Friesland.....m'n andere Opa(die ik nooit gekend heb werd naar 't Ruhrgebied gestuurd daarna gevlucht naar Rusland bij terugkomst zwaar aan de drank geraakt (en aan gestorven) omdat z'n eigen
schildersbedrijf naar de klote is gegaan vanwege WOII.

Mijn opa was piloot bij de RAF (hij vloog Avro Lancaster) en gooide Duitsland plat.. :smeris:

:okdan:

Lancaster bomber :halleluja

Ik zou niet iets van Goebbels in mijn huis willen, die vuile mof. Daar moet ik niet aan denken!

:okdan:

Lancaster bomber :halleluja

Ik zou niet iets van Goebbels in mijn huis willen, die vuile mof. Daar moet ik niet aan denken!

Na de oorlog is ie met zijn vliegtuig en crew een overwinnings tournee naar Australie gaan doen..is ie helemaal vanuit London via alle britse overzeese gebieden daar heen gevlogen..
Moet je nagaan, met al je maten uit de oorlog in een enorme bommenwerper de wereld over vliegen... :okdan::okdan::okdan:

Maart goed, ondanks dat ik het verleden kan schiften in "een microfoon die er ook niks aan kan doen" en "een vreselijk man genaamd Goebbels" ga ik er ook maar niet op bieden..

Back