Typisch voorbeeld van een Ebay scam..

Lijkt me geen scam, is gewoon geadverteerd op duitse ebay, verkoper geeft ook aan dat artikel in uk is en geeft aan dat fan kapot is. Waar zie jij het probleem? Of het moet een gehackte account zijn, maar daar zit z'n paypal aangekoppelt, anders ff mailen en vragen om extra foto's

Is geen scam, is gewoon geadverteerd op duitse ebay, verkoper geeft ook aan dat artikel in uk is en geeft aan dat fan kapot is. Waar zie jij het probleem?

Is goed koop jij hem? dan horen we later het echte verhaal..

376 stuks aan 100% positieve feedback. Ik dacht dat jij een ervaren handelaar was beste Ernst? :D

Prijs onwaarschijnlijk laag, alleen bankbetaling, verkoper uit de UK (het scam gebied van nu), tekst in Duits..iemand uit de UK spreekt zelden Duits...niet corresponderende feedback.

Hop en iemand is er in getrapt...als ie betaald is ie 1280 eu kwijt.

En een mooie Lexicon rijker.

Ik heb jaren via E-bay gebruikt design meubialir gekocht dat vaak ver onder de normale marktprijs wegging. Heeft vaak te maken met verscillende zaken. je kunt denken aan timing. Ik geloof dat zo'n veiling een dag of 10 duurt en niet langer. maar ook aan het feot dat kopers misschien geen zin hebben in een internationale aankoop.

Ik ben wel benieuwd hoe je het grote aantal positieve ratings verklaart.

EDIT: Overigens zie je rechts naast de titel een linkje met "Originalangebot aufrufen". Dat suggereert dat het hier om een copy gaat van een advertentie. Het zou goed kunnen dat de originele versie gewoon in het Engels in de UK werd aangeboden. All in all misschien geen scam?

Laatst gewijzigd:
En een mooie Lexicon rijker.

Ik heb jaren via E-bay gebruikt design meubialir gekocht dat vaak ver onder de normale marktprijs wegging. Heeft vaak te maken met verscillende zaken. je kunt denken aan timing. Ik geloof dat zo'n veiling een dag of 10 duurt en niet langer. maar ook aan het feot dat kopers misschien geen zin hebben in een internationale aankoop.

Ik ben wel benieuwd hoe je het grote aantal positieve ratings verklaart.

EDIT: Overigens zie je rechts naast de titel een linkje met "Originalangebot aufrufen". Dat suggereert dat het hier om een copy gaat van een advertentie. Het zou goed kunnen dat de originele versie gewoon in het Engels in de UK werd aangeboden. All in all misschien geen scam?

Het is 100% een scam..Bedrag is te laag, alles rijkt naar oplichting. Kan je nagaan hoe verleidelijk het is.

"Ik ben wel benieuwd hoe je het grote aantal positieve ratings verklaart"

Gehackt account.

Een aanbieding uit de UK die in DE staat zonder Paypal optie!!! Die probeerd in te spelen op het feit dat veel Duitsers met bank betalen en niet via Paypal. Er is geen enkel ander land waar dat gebeurd (overal eist men Paypal).

vraagje : is paypal zoveel veiliger dan bankoverschrijving?
wat kan er mislopen bij bankoverschrijving?
wat uiteraard om problemen vragen is, is western union en dat soort zaken...

vraagje : is paypal zoveel veiliger dan bankoverschrijving?
wat kan er mislopen bij bankoverschrijving?
wat uiteraard om problemen vragen is, is western union en dat soort zaken...

Paypal geeft you de mogelijkheid om een probleem aan te vechten, 100% zekerheid heb je nooit maar Paypal is een goede buffer om je te beschermen tegen oplichters.

Bankoverschrijving staat gelijk aan Western Union, overmaken naar een oplichter is geld weg. Waarschijnlijk heeft de oplichter een katvanger die een rekening heeft geopend, die haalt het cash er af en geld is foetsie.

Maar met gezond verstand, communicatie etc etc kan je ze er wel uitzeven de oplichters..en de gouden regel blijft, als het te mooi is om waar te zijn dan is het te mooi om waar te zijn.

[quote als het te mooi is om waar te zijn dan is het te mooi om waar te zijn.][/quote]

dat is zo!

Back