Nieuwe track Exilim feat Xipe Totec

:duivels: hardcore you know the score.

Ben niet zo'n hardcore kenner maar er zitten best wel knappe elementen in. ik vind alleen die kickdrum veeeel te gaar hij is ook vertraagd,,, hoor je dat niet?

Dit is ook geen jazz man. (onk onk!)

Wel hard. Het is wel heel afwisselend maar ik mis een soort draad of zo, kweenie.
Maar de mix kan nog veel harder en aggressiever, als dat je doel mocht zijn.

klopt wel ik heb hem een paar keer op een feesie gehoord en ik zal wat meer draad erin brengen dit is nog een ruwe versie. Dit is het eerste nummer wat ik in deze style probeer vandaar. En mensen die niet van beuken houden alsjeblieft geen commentaar want daar heb ik niks aan. Als ik jazz moet gaan beoordelen komt er ook geen objectief beeld naar voren!!!

Wat me opvalt bij deze track is dat hij wat sloppy loopt, als het je bedoeling is om industrial hardcore
dingen te doen kun je beter zorgen dat alle elementen samen een soort loop gaan vormen.
Armageddon project is daar een goed voorbeeld van.
Zij maken een soort groove die je hypnotiseerd.
Verder mag het echt nog wel wat harder beuken en probeer ietsie meer verassing en afwisseling aan te brengen in het arrangement, het zit em vaak in de kleine dingen.

suc6

Begin geluiden zijn cool! Hoor ik hier een OjeeOink kick?!??! T zit wel cool in elkaar, maar t pakt me niet. De truukjes zijn wel geslaagd, maar wat Faab al zei: probeer de magix te zoeken. Op 3 mins is dat geluid cool!! En ook al kan ik t zelf niet goed, de geluiden mogen wel helderder afgemixed worden. Of maak de mix rauwer.
Maar misschien is dit ook niet helemaal mijn stijl Industrie. Ik hou wel van rauwe poep, en dit is in mijn oren wat soft. Dus kan er niet helemaal goed over oordelen.
Suc7 verder!

Lekkere stampgabber doet t altijd goed :D Misschien kan je er iets van een soort van "new style" ambiance aan toevoegen, zoals een soort van opzwepend *apart, origineel* juno geluidje, of iets van duistere strings of wat dan ook met iets van een melodie, zodat je er toch meer in combinatie met opbouw een soort van climax erin krijgt, t is maar net wat je wilt, maar je kan t natuurlijk ook echt industrial houden, t is jouw creatie :) ik mis namelijk net dat volle, en dan niet in de zin van EQ enzo, maar de geluiden zelf, kan ook mijn smaak zijn hoor, ik hou veel van breed en dik klinkende muziek, verder wel leuk, kan misschien wat worden :)
Ik ga t niet over afmixen en masteren hebben, daar schieten we niks mee op vind ik, nu ff puur het "idee" toch?

Ow jah, de albekende vraag: Waaaaaaaar o waaaaaarmeee en hoe is dit allemaal gemaakt?

Succes verder!!

Dit is wel oke. Twee punten van kritiek:

- De beat moet veel en veel vetter.
- Er zitten veel, maar ook veels te veel breaks in. Laat de track gewoon lekker bruut doorstampen, en zoek de variatie in de ritmepatronen. Het nummer hort en stoot nu veels te veel, en komt regelmatig volledig tot stilstand, om vervolgens vermoeid weer op gang te komen. Dat luistert (en hakt!) niet plezierig imho.

Bekkens doen mij regelmatig aan de hardere Detroit Techno platen (+8/Probe) denken, en dat vind ik heel oke. Niet constant die hihat op de afterbeat, maar een lekker lopend patroontje. Heel goed.

Back