Cubase 6.5 automation

steve r

Stamgast
Ola,

Heb nog een laatste vraag voor vandaag,
Als ik automatiseer dan worden mijn midi kanalen altijd helemaal boven in mijn project gezet.
Is het mogelijk dat als ik bijv mijn sylenth automatiseer dat het meteen onder het midi kanaal gezet word ? of is dit niet mogelijk.

mvg

Steven Rutten

p.s. blijft het dan nog overzichtelijk ?

Ik weet niet zeker of ik goed begrijp wat je bedoeld, maar ik doe een poging:
Je kunt al je tracks in de grid naar boven/beneden verplaatsen. De automation van Sylenth (VSTi toch?) hangt vast aan je Sylenth VST spoor, niet aan het MIDI spoor. Het MIDI spoor heeft ook weer zijn automation.
Je kunt het Sylenth VST kanaal gewoon verschuiven en direct onder het MIDI spoor voor Sylenth hangen. Dan heb je dus het MDI besturende deel en het VSTi deel direct bij elkaar staan.

Als je Sylenth als Instrument track hebt, heb je met je MIDI kanalen niets te maken, en zit de automation gewoon vast aan de Instrument track.

Is dit de info die je zoekt?
Zo ja, heb ik het begrijpbaar beschreven?

Ik weet niet zeker of ik goed begrijp wat je bedoeld, maar ik doe een poging:
Je kunt al je tracks in de grid naar boven/beneden verplaatsen. De automation van Sylenth (VSTi toch?) hangt vast aan je Sylenth VST spoor, niet aan het MIDI spoor. Het MIDI spoor heeft ook weer zijn automation.
Je kunt het Sylenth VST kanaal gewoon verschuiven en direct onder het MIDI spoor voor Sylenth hangen. Dan heb je dus het MDI besturende deel en het VSTi deel direct bij elkaar staan.

Als je Sylenth als Instrument track hebt, heb je met je MIDI kanalen niets te maken, en zit de automation gewoon vast aan de Instrument track.

Is dit de info die je zoekt?
Zo ja, heb ik het begrijpbaar beschreven?

Ik selecteer met F11 bijv de sylenth dan vraagt hij create track Ik druk ja.

Dan komt er altijd een track te staan voor me piano rol en daar boven nog 2 tracks.

Alleen als ik op een gegeven moment op 40 sporen zit is het zo iritand dat als je iets wilt aanpassen helemaal naar boven moet gaan om de automation te tekenen.

Moet ik dan niet create track doen ?
Midi kanaal aan maken en een sylenth inladen op dat midi kanaal ?

Of praat ik nu langs je heen :)

Ik vind Cubase ook redelijk rommelig daarmee. Bovenin je midi track, automation verschijnt ergens onderin en dan moet je het inderdaad weer zelf onder je midi track slepen als je alles een beetje overzichtelijk wilt houden. En zo zijn er nog wel meer dingen waarvan ik me afvraag, kan dat niet makkelijker?

Werk dan met instrument tracks dan heb je daar geen last van. Dan heb je vst track en midi track in 1.

Zeker Bricks. Instrument tracks zijn nagenoeg perfect. Bij bij multitimbrale vsti's gebruik ik nog de oude manier (f11)

MjA wil gewoon aan de slag.... en dit scheelt me hoop tijd.
Maar flame around.

gr

Ik begrijp nu alleen niet wat het plaatsen door Cubase van je tracks met automation te maken heeft. Daar is volgens mij geen relatie.
En zoals gezegd, je kunt je tracks verplaatsen. En als je nu gewoon een template maakt, naar jouw lay-out wensen, en die gebruikt, ben je gewoon voor altijd van het gezeur af. In een template kun je dan ook bv met Folders werken, zodat je projecten overzichtelijk blijven.

maak idd een template
laad je instruments als instrument tracks, niet via F11
dan is je probleem opgelost

Back