Toch fijn dat het nog een constructieve discussie wordt
Zoiezo floorboard weg en hob midi erop. Ook voor gitaristen interesant, die gebruiken zoiezo vaan al midi apperatuur en hebben toch wel vaak een behringer/roland midi floorboard. Veel moderne gitaar tops ondersteunen ook midi voor het schakelen van kanalen. Drukt de prijs, iedereen blij.
Edit: Ik zou hem geloof ik niet 1HE maken, lekker ruimte op het front paneel is toch wel fijn. Misschien ook 1 input aan de voorkant.
Om ook eens constructief bij te dragen aan deze draad.....
- een fx send/return toevoegen lijkt me een goede meerwaarde
- een kleinere pedaalloze versie (niet noodzakelijkerwijs minder effecten), zonder alles wat specifiek gitaar gerelateerd is (bijv. de tuner enz.) met MIDI zou de loutere studiomuzikant en/of synthesizergebruiker kunnen bekoren en een ander marktsegment aanspreken.
De laatste paar posts hebben me op het volgende idee gebracht:
De insteek van dit FX apparaat is volgens mij analoge FX met de gemakken van digitale besturen.
Wat misschien leuk is: een midi interface (of jullie eigen protocol) met daarachter een protocol wat het mogelijk maakt met de PedalPro signalen uit te sturen waarmee je andere gear kan besturen.
Natuurlijk is het ook leuk als dit andesrom kan (met iets anders dan het floorboard de Pedalpro bedienen/programmeren.
De hoofdmoot van het idee wat me te binnen schoot is dit: een extra kastje wat naar verschillende formaten kan converteren. Denk aan Midi, CV/gate, synchronisatiesignalen enz.
Dit is natuurlijk geen nieuw idee.
Iets wat hierbij dicht in de buurt komt is bijvoorbeeld de VX352 van Moog.
Hoi iedereen,
even een update, van de VR site:
"Upcoming - New features for the PedalPro System [05.10.2012]
We are pleased to announce a number of new features for the PedalPro System. These will be available on this website as software updates.
Tap Tempo
We're introducing a versatile Tap Tempo function for the PedalPro and Pedalino. The tapped tempo will not only control PedalPro's analogue delay, but also the other time-based effects. The Tap Tempo function can be included and saved as part of each preset, while the Master Tap Tempo feature instantly synchronises all effects that have Tap Tempo enabled. Common tempo subdivisions will also be implemented.
Virtual Board
With the new Virtual Board feature you'll be able to tranform the Pedalino footcontroller into a regular pedalboard-type setup, so that individual effects, or combinations of effects within a preset can be switched on or off by foot. This feature gives you complete control of your effects set-up when playing live.
MIDI-in
In addition to our own ADES protocol, which enables communication between the PedalPro and the Pedalino, we'll be adding MIDI-in functionality to the PedalPro. A lot of users have requested this. The analogue effects of the PedalPro will be controllable using MIDI-footcontrollers or MIDI-out equipped devices. The existing ADES port at the front of the PedalPro will double as MIDI-in port."
Komt er toch nog MIDI-in! En de TAP tempo ben ik als beta-versie aan het testen, gaaf hoor. B.v.: meerdere effecten in verschillende tempo-subdivisies tegelijk synchroniseren mbv tap-tempo, dat is iets nieuws lijkt me.
Ik hou jullie op de hoogte.
Trouwens, als één van de synth-spelers hier de PedalPro een keer zelf zou willen uitproberen en ons van kritiek en verdere ideëen zou willen voorzien, graag! Lokatie naar keuze natuurlijk.
groetjes,
Rogier