ik denk dat als je in de 1 u versie alleen de delay en modulatie FX zou doen dat je voor deze markt al aardig in de buurt komt, want filters en fuzz/distortions kunnen ook buitenom(of een fx send/return bij de in en uitgangen)
Ik vind niet dat je moet gaan strippen om de prijs naar beneden te werken. (dat is een reden waarom er juist zoveel troep op de markt is)
Als jullie overtuigd zijn van dit concept voeg dan eerder meer mogelijkheden met toegevoegde waarde toe waardoor de prijs aantrekkelijker wordt. Een optimaal product is uiteindelijk het belangrijkste niet de prijs. Apple, nu het meest waardevolle bedrijf bewijst dat maar al te goed.
...
- een fx send/return toevoegen lijkt me een goede meerwaarde
- een kleinere pedaalloze versie (niet noodzakelijkerwijs minder effecten), zonder alles wat specifiek gitaar gerelateerd is (bijv. de tuner enz.) met MIDI zou de loutere studiomuzikant en/of synthesizergebruiker kunnen bekoren en een ander marktsegment aanspreken.
+1
Als het ding midi heeft zonder zipper noise, dan is het zeer bruikbaar in een studio.
Dat pedaal is niet nodig en weglaten zal de prijs gunstig beïnvloeden.
Wat meer effecten voor basgitaar zal ook meer bruikbaarheid geven voor de synth gebruiker.
Het zijn goeie ideeen vind ik.
...
Zoiezo floorboard weg en hob midi erop. Ook voor gitaristen interesant, die gebruiken zoiezo vaan al midi apperatuur en hebben toch wel vaak een behringer/roland midi floorboard. Veel moderne gitaar tops ondersteunen ook midi voor het schakelen van kanalen. Drukt de prijs, iedereen blij.
Edit: Ik zou hem geloof ik niet 1HE maken, lekker ruimte op het front paneel is toch wel fijn. Misschien ook 1 input aan de voorkant.
Kan die eigenlijk eventueel zonder floorboard gekocht (verkocht) worden?
...
1u met minder fx wel of geen midi ga je niet makkelijker verkopen imo
Beste JugJug, egres, champ, PietjePieter, MatthewLeBlom, Patat Met en onrust nv,
super! Echt bedankt voor jullie inbreng, wordt enorm gewaardeerd.
Ik wil benadrukken dat de PedalPro system gewoon in het assortiment blijft, maar er zullen meer producten bijkomen. PedalPro system wordt dus niet gestript.
BTW fx send/return zit al op de PedalPro (2 loops, pre/mono en post/stereo +analoge mixer). Daarnaast zijn er verschillende software updates onderweg die de functionaliteit verhogen.
Wat ik uit jullie reacties voorlopig op kan maken is dat een tweede unit, zonder footcontroller maar met MIDI in, gericht op (naast gitaristen) ook synth spelers en bassisten, wel interessant zou kunnen zijn.
De PedalPro is volgens de hoofdontwerper ontstaan als een uit de hand gelopen project dat hij voor zichzelf bouwde. Hij wilde een systeem met de best mogelijk klinkende analoge effecten, maar dan programmeerbaar.
Nu is VR een klein bedrijf, met 2 producten (PedalPro system en de Acoustic Box). Ze willen vanaf nu eerst een beetje rondvragen/onderzoek doen naar waar musici op zitten te wachten, zodat ze iets kunnen ontwikkelen waar zoveel mogelijk gebruikers baat bij zouden kunnen hebben.
Nogmaals bedankt tot zover, ik ga jullie ideëen doorgeven aan de ontwerper.
Als jullie nog iets te binnen schiet, hoor ik het graag natuurlijk

groetjes
Rogier