nieuw nederlands analoog multi effectrack

idd Champ,een deel die op dit forum zit er helemaal naast,en het is dan ook triest om te lezen wanneer

vertegenwoordigers van een nederlands produkt zoals dit exclusief ding allemaal moet slikken.

Er is niets dat afgestemt moet worden,dit IS een uniek produkt in het genre ,er zijn er geen 2 ,de prijs is de prijs punt uit.

Als je troep verkoopt moet je idd afstemmen,en dan is feedback heel welkom,vooral in de 'back' om het eruit te trappen,want troep hoeven we niet lol

Als geinterresseerde potentiele klant heb ik mijn preferenties geuit onder welke voorwaarden ik mijn portefeuille zou opendoen voor dit product. Nu is het aan de producent om eraan tegemoet te komen of een andere doelgroep op het oog te hebben.

Sowieso moeten die synth en gitaar "losers" niet zo bitchen en gewoon al gassend de gearslut uithangen want ze leggen zo hun 1300,- voor een 808 neer of 5000,- voor een fender gitaartje dus als ze het echt willen lappen ze het wel.

Komt er hier voorlopig niet in :) Voor zo een bedrag zijn er andere zaken op de markt die meer plezier bieden (persoonlijk uiteraard).

Laatst gewijzigd:
ik denk dat als je in de 1 u versie alleen de delay en modulatie FX zou doen dat je voor deze markt al aardig in de buurt komt, want filters en fuzz/distortions kunnen ook buitenom(of een fx send/return bij de in en uitgangen)

Ik vind niet dat je moet gaan strippen om de prijs naar beneden te werken. (dat is een reden waarom er juist zoveel troep op de markt is)
Als jullie overtuigd zijn van dit concept voeg dan eerder meer mogelijkheden met toegevoegde waarde toe waardoor de prijs aantrekkelijker wordt. Een optimaal product is uiteindelijk het belangrijkste niet de prijs. Apple, nu het meest waardevolle bedrijf bewijst dat maar al te goed. :)

...
- een fx send/return toevoegen lijkt me een goede meerwaarde
- een kleinere pedaalloze versie (niet noodzakelijkerwijs minder effecten), zonder alles wat specifiek gitaar gerelateerd is (bijv. de tuner enz.) met MIDI zou de loutere studiomuzikant en/of synthesizergebruiker kunnen bekoren en een ander marktsegment aanspreken.

+1
Als het ding midi heeft zonder zipper noise, dan is het zeer bruikbaar in een studio.
Dat pedaal is niet nodig en weglaten zal de prijs gunstig beïnvloeden.
Wat meer effecten voor basgitaar zal ook meer bruikbaarheid geven voor de synth gebruiker.

Het zijn goeie ideeen vind ik.

...
Zoiezo floorboard weg en hob midi erop. Ook voor gitaristen interesant, die gebruiken zoiezo vaan al midi apperatuur en hebben toch wel vaak een behringer/roland midi floorboard. Veel moderne gitaar tops ondersteunen ook midi voor het schakelen van kanalen. Drukt de prijs, iedereen blij.

Edit: Ik zou hem geloof ik niet 1HE maken, lekker ruimte op het front paneel is toch wel fijn. Misschien ook 1 input aan de voorkant.

Kan die eigenlijk eventueel zonder floorboard gekocht (verkocht) worden?
...
1u met minder fx wel of geen midi ga je niet makkelijker verkopen imo

Beste JugJug, egres, champ, PietjePieter, MatthewLeBlom, Patat Met en onrust nv,

super! Echt bedankt voor jullie inbreng, wordt enorm gewaardeerd.
Ik wil benadrukken dat de PedalPro system gewoon in het assortiment blijft, maar er zullen meer producten bijkomen. PedalPro system wordt dus niet gestript.
BTW fx send/return zit al op de PedalPro (2 loops, pre/mono en post/stereo +analoge mixer). Daarnaast zijn er verschillende software updates onderweg die de functionaliteit verhogen.

Wat ik uit jullie reacties voorlopig op kan maken is dat een tweede unit, zonder footcontroller maar met MIDI in, gericht op (naast gitaristen) ook synth spelers en bassisten, wel interessant zou kunnen zijn.

De PedalPro is volgens de hoofdontwerper ontstaan als een uit de hand gelopen project dat hij voor zichzelf bouwde. Hij wilde een systeem met de best mogelijk klinkende analoge effecten, maar dan programmeerbaar.
Nu is VR een klein bedrijf, met 2 producten (PedalPro system en de Acoustic Box). Ze willen vanaf nu eerst een beetje rondvragen/onderzoek doen naar waar musici op zitten te wachten, zodat ze iets kunnen ontwikkelen waar zoveel mogelijk gebruikers baat bij zouden kunnen hebben.

Nogmaals bedankt tot zover, ik ga jullie ideëen doorgeven aan de ontwerper.
Als jullie nog iets te binnen schiet, hoor ik het graag natuurlijk ;)
groetjes
Rogier

een ding schiet me wel te binnen
een exemplaar zonder geheugen en voor elke functie een knop en dat exemplaar alleen met delays en modulatie FX met CV inputs ipv midi

dus delay, phaser, flanger, chorus, vibrato/tremolo met realtime knopcontrole+CV input voor elke potmeter en FX send/return daar worden de modulairen ook wakker van

of laat'm contact opnemen met fenix om misschien modules te bouwen

Gaat het bovengenoemde niet een beetje voorbij aan de filosofie van het apperaat? digital bediening, analoog audiopath enzo.

Zo het trouwens wel vet vinden een dikke cv controlled effectenbak met draaiknoppen daarniet van.

Merk zoiezo dat ik de effecten hier die gewoon dedicated knoppen hebben voor functies vele malen vaker gebruikt dan die met menutje...

een ding schiet me wel te binnen
een exemplaar zonder geheugen en voor elke functie een knop en dat exemplaar alleen met delays en modulatie FX met CV inputs ipv midi

dus delay, phaser, flanger, chorus, vibrato/tremolo met realtime knopcontrole+CV input voor elke potmeter en FX send/return daar worden de modulairen ook wakker van

of laat'm contact opnemen met fenix om misschien modules te bouwen

Gaat het bovengenoemde niet een beetje voorbij aan de filosofie van het apperaat? digital bediening, analoog audiopath enzo.

Zo het trouwens wel vet vinden een dikke cv controlled effectenbak met draaiknoppen daarniet van.

Merk zoiezo dat ik de effecten hier die gewoon dedicated knoppen hebben voor functies vele malen vaker gebruikt dan die met menutje...

Hoi onrust en PietjePieter,
dit is natuurlijk ook een idee, maar met CV inputs zou het wel een apparaat voor uitsluitend synths worden toch?
Over dedicated knoppen vs. menuutjes heb ik meer mensen gehoord, er valt allebei prima mee te werken maar knoppen maakt het natuurlijk wat toegankelijker. Op de PedalPro zijn er menu's omdat sommige effecten echt te veel verschillende parameters hebben...
groetjes en dank,
Rogier

hoi rogier met CV inputs kan een gitarist doormiddel van expressie peNdalen ook de parameters met de voet bedienen, net als bij sommige gitaar effecten
dat heb je een rij expressie of volume pendalen op de grond liggen

De laatste paar posts hebben me op het volgende idee gebracht:

De insteek van dit FX apparaat is volgens mij analoge FX met de gemakken van digitale besturen.
Wat misschien leuk is: een midi interface (of jullie eigen protocol) met daarachter een protocol wat het mogelijk maakt met de PedalPro signalen uit te sturen waarmee je andere gear kan besturen.
Natuurlijk is het ook leuk als dit andesrom kan (met iets anders dan het floorboard de Pedalpro bedienen/programmeren.
De hoofdmoot van het idee wat me te binnen schoot is dit: een extra kastje wat naar verschillende formaten kan converteren. Denk aan Midi, CV/gate, synchronisatiesignalen enz.

Dit is natuurlijk geen nieuw idee.
Iets wat hierbij dicht in de buurt komt is bijvoorbeeld de VX352 van Moog.

Jawel, maar dit is ook een op maat gemaakte breakout-box voor de mensen die het leuk vinden de voyager met de buitenwereld te laten communiceren.
Vandaar het voorbeeld ter vergelijking.

De laatste paar posts hebben me op het volgende idee gebracht:

De insteek van dit FX apparaat is volgens mij analoge FX met de gemakken van digitale besturen.
Wat misschien leuk is: een midi interface (of jullie eigen protocol) met daarachter een protocol wat het mogelijk maakt met de PedalPro signalen uit te sturen waarmee je andere gear kan besturen.
Natuurlijk is het ook leuk als dit andesrom kan (met iets anders dan het floorboard de Pedalpro bedienen/programmeren.
De hoofdmoot van het idee wat me te binnen schoot is dit: een extra kastje wat naar verschillende formaten kan converteren. Denk aan Midi, CV/gate, synchronisatiesignalen enz.

Dit is natuurlijk geen nieuw idee.
Iets wat hierbij dicht in de buurt komt is bijvoorbeeld de VX352 van Moog.

Hoi Matthew,
dank je, gave ideëen. Oh ja, er zit MIDI out op de PedalPro dus je kunt al andere gear besturen met het systeem, zelfs met een expression pedal die je dan aansluit op de footcontroller.
groetjes
R

hoi rogier met CV inputs kan een gitarist doormiddel van expressie peNdalen ook de parameters met de voet bedienen, net als bij sommige gitaar effecten
dat heb je een rij expressie of volume pendalen op de grond liggen

Hoi onrust,

ah nu snap ik het. Er is nu één expression pedal input op de footcontroller, waarmee je verschillende parameters kan regelen. Is dat dan ook een CV input?
groetjes
R

als hij met een TRS jack(of stereo jack/tip, ring, sleeve) woordt aangestuurd net als bv de electro harmonix peNdalen dan is het CV input ik gebruik de moog CP-251 CVunit nl ook om mijn memoryboy dlx aan te sturen
maar je moet dan wel meerdere parameters tegelijk kunnen aansturen dus heb je meerdere experiance inputs nodig

en..?
al zo´n ding gesleten aan een echte gitarist?

:peukie:

En?

Wat is een echte gitarist en wat is een nep gitarist?
Gebruiken nep gitaristen effect bakken?
Zo ja doet het er dan toe of een echte dan wel niet een nep gitarist "dat ding" gekocht heeft?

:peukie: :koffie:

Iets met modder. En dat probeert de TS om te zetten naar goeie feedback om terug in zijn apparaat te stoppen :)

nou, die modder valt nog wel mee....

het is alleen het enorme bord voor de kop van TS die soms parten speeld....:D

en nuturluk sommige forummers..:D

:mega:

een bord met modder,dat moet nogal knarsen tussen de tanden... snap er geen reet van.

en..?
al zo´n ding gesleten aan een echte gitarist?

:peukie:

Een paar zelfs, Nederland en daar buiten. En die zijn héél blij, tenminste, afgaande op de mailtjes die ze stuurden toen ze het apparaat eenmaal in huis hadden.

Wat me het meest verbaasde, is dat mensen er één kopen via internet, zonder 'm ooit zelf geprobeerd te hebben. Maar toen hoorde ik over de AxeFX (=digitaal, maar ook in het 'hoge marktsegment'), die je nergens kan uitproberen en waar er toch een boel van verkocht zijn. Zal ook met hun endorsers te maken hebben, Vai en Petrucci etc.
R

Back