Ben benieuwd naar jullie mening.

DJ Jarno

Ingeburgerd
http://soundcloud.com/dj-wayland/wayland-panama

Ben een nieuwe track aan het maken. Wat vinden jullie ervan?

*edit* Ojee, laat ik hier maar niet te spraakzaam worden...

Lekker opbouwend weer, ouwe jonges krentebrood uurtje op het forum? Geef die jongen een paar nuttige tips ala snelkook.

Okee hier een paar van mij:
- De clap staat echt te hard
- De beat pompt niet, probeer een buscompressor over de hele drumtrack, een kick met meer punch kan ook geen kwaad.
- Na de opbouw blijft de drumbeat te kaal, kick, claps, shakerloopje. Probeer hier meer ritmische vulling toe te passen. Open hihats, een percussie loop, een snare ertussendoor.
- Probeer meer diepte effecten over de synth te gooien. Delay en reverb. Niet helemaal onderdompelen, maar met beleid toepassen. In veel tranceproducties zijn er weinig partijen die geen verb hebben bijvoorbeeld.

Hmmm, der is nog werk aan, of mss beter iets anders maken,?

De mix, het onderlinge verschil tussen al de klanken is niet goed,
Het klinkt als een beginner,, als ik zo cru mag zij,'t is geen genot voor mijn oren,

en aiaiaia, Dienen lead op 2:54 maakt me Pot doof !!!
echt joh !! da's zelfs gevaarlk vind 'k !! Daar krijg ik fluit tonen van...

'k zou zeggen, probeer een sfeer op te bouwen, ipv een commerciele hit te willen scoren,,?? :)

ik hoor wel dat het gemaakt is door iemand die er oor voor heeft, ik hoor laagjes en interactie van de sounds dus daar een compliment. het is wel zo dat het allemaal vrij standaard is en dat de sounds iets wat cheesy zijn. de lead is iets te hard ook en de climax vind ik wat anticlimax maar het is eigenlijk ook een soort sound wat me totaal niet trekt maar ik luister als muzikant en probeer op die manier feedback te geven.

De intentie is er helemaal. Ik hoor er zelfs wat Yazoo in.
Helaas een nietszeggende (te) lange intro maar vanaf 01:53 wordt het lekker commercieel.
Mocht je in staat zijn vocals op te nemen en een goeie vocal 'hook' weten te vinden, dan zou je écht goed bezig zijn. (denk maar aan Yazoo...)
Maar die intro moet opnieuw. Dus : beginnen met een uitroepteken, en niet met een vraagteken. (dat is nu het geval)

Laatst gewijzigd:
Hmmm, der is nog werk aan, of mss beter iets anders maken,?

De mix, het onderlinge verschil tussen al de klanken is niet goed,
Het klinkt als een beginner,, als ik zo cru mag zij,'t is geen genot voor mijn oren,

'k zou zeggen, probeer een sfeer op te bouwen, ipv een commerciele hit te willen scoren,,?? :)

Beste Stephen,

DJ Barno is net goed bezig om een commercieel nummer proberen te maken.
In dit stadium is een mix helemaal nog niet belangrijk. En wat ik hoor is dan nog niets eens fout.
Misschien moet je eens rekening houden met het feit dat de meeste liefhebbers niet over Wisseloord studio's beschikken...Jij blijkbaar ook niet als ik jouw verzinsels op Soundcloud hoor.

Beste Stephen,

DJ Barno is net goed bezig om een commercieel nummer proberen te maken.
In dit stadium is een mix helemaal nog niet belangrijk. En wat ik hoor is dan nog niets eens fout.
Misschien moet je eens rekening houden met het feit dat de meeste liefhebbers niet over Wisseloord studio's beschikken...Jij blijkbaar ook niet als ik jouw verzinsels op Soundcloud hoor.
Hoppa, persoonlijke aanval, compleet onnodig, het gaat hier over Jarno zijn track.

Jij blijkbaar ook niet als ik jouw verzinsels op Soundcloud hoor.

bwa, 'k heb der al betere gemaakt, 't is ook al nummerke 500 en...
En mijn trackjes zijn ook niet dé referentie.... zou nogal straf zijn,,

En 't is mss wel wat cru mijn reply, maar ik kreeg idd wel fluit tonen bij die lead op't laatste.

ik vind de sounds en de track gewoon goed als je het genre in acht neemt

Plaats een op en top professionele track op dit forum,gemaakt door de besten,maar je zet er gewoon die track, een huisgemaakte nummer in je titel van een forum,dan krijg nog commentaar wat je moet verbeteren.Pfffff.

ik denk dat de kick iets puntiger mag zodat de bass wat meer aandacht kan krijgen..
misschien her en der wat meer fx ja.. hoewel t helemaal niet dat wijdse trancy gebeuren hoeft te hebben. wat meer variatie in de beat zou leuk zijn en wie weet wat meer gekkigheid in de bas
het is een leuk zomers dansplaatje toch? beetje middle of the road
zeker niet mijn smaak, maar dat geeft niet
hij zou in het geheel iets meer energie mogen hebben.. wat meer pompen en zuigen zoals al gezegd is. wat stoerder
de intro is wat saai wel
je hebt nu door de hele track die hoge jekkels aan staan.. mogen die ook een keertje uit? wat opener je groove neer zetten her en der
het loopje waar je het hele beginstuk op bouwt is niet heel erg interessant.. misschien moet je dat geluid wat meer moduleren zodat t ok is dat ie door blijft lopen
met de juiste sound kan t kuttigste melodietje nog cool zijn
je hebt m nu mooi in de steigers staan
nu is t zaak om vanaf begin af aan elke seconde vet te maken
als je iets mist, niet voor t gemak overheen luisteren, maar er ook iets aan doen
je weet zelf prima waar ie nog wringt..
bv die snare in die break.. ik hou daar wel van, maar je speelt t nog niet uit. die mag los gaan. dat weet je ook, maar je hebt m nu voor t gemak even zo erin staan.. tis ok-ish, maar nog niet vet. eigenlijk pak je alles net ietsje te veilig aan, waardoor het overtuiging mist.

Back