Pieptoon USB AUDIOCODEC

DeejayTim

Stamgast
Beste leden,

Ik heb onlangs eenengpaneel met usb opname/playback optie, maar ik zit met het volgende probleem.
Wanneer ik muziek afspeel vanaf mn computer (mac) gaat dit prima via USB. Immers, wanneer ik Logic open en het audio-apparaat in Logic is opgenomen begint het gelazer. Ik hoor een continue pieptoon door mn monitoren. Geluid komt er nog wel uit via USB, maar deze vervelende pieptoon is er wel continu in aanwezig.Veranderen van input/outputrouting naar USB via mn mengpaneel helpt helaas niet. Uitgangssignaal van mijn mengpaneel is "+4dB".
Heeft iemand enig idee waar die piep aan kan liggen?

Groet,
Tim

andere USB poorten ook al geprobeerd? ...zo stoort bijv. de USB aan de voorkant van mijn PC wel maar aan de achterzijde niet...
Wanneer ik muziek afspeel vanaf mn computer (mac) gaat dit prima via USB. Immers, wanneer ik Logic open en het audio-apparaat in Logic is opgenomen begint het gelazer.
:? contradictie...

andere USB poorten ook al geprobeerd? ...zo stoort bijv. de USB aan de voorkant van mijn PC wel maar aan de achterzijde niet...

:? contradictie...

Wat ik bedoel: als ik het mengpaneel (Alto Zephyr ZMX 164) als Audio apparaat opgeef via het configuratiescherm op de mac en ik bijvoorbeeld iTunes open gaat het prima: ik krijg dan een normaal audiosignaal via de USB-poort van mijn mac naar mn mengpaneel.
Wanneer ik bij "audio invoer" onder het configuratiescherm de 'USB AUDIOCODEC' selecteer start die pieptoon door mn monitoren.
Wanneer ik enkel audio uitvoer (via het configuratiescherm in Mac OSX) heb toegewezen aan mijn mengpaneel en Logic open, hoor ik diezelfde pieptoon weer.

Andere Usb poorten heb ik al geprobeerd, resultaat blijft hetzelfde helaas.

Als ik het verhaal hierboven goed begrijp is het de in van je usb-mixer die piept (afspelen van een file op je pc geeft geen probleem)...heb je al gecheckt of er kanalen op je mixer zijn die piepen of een van de synths/fx/etc. die aangesloten zijn op de mixer...of heb je een feedback lus gecreëerd (usb-in gaat via usb-out weer het mengpaneel in)

Feedbacklus van USB zou misschien misschien nog kunnen, heb ik nog niet onderzocht. Feedback van microfoons en geluidsbronnen (synths, samplers) zijn het niet. De kanalen zijn in principe allemaal stil.
Ik heb naast die usb-piep geen last van ruis, aardebrommen of lekkende kanalen.

heb ik nog niet onderzocht
is zo gepiept natuurlijk; een tweetal opnames met de usb-listen knop in de 'on en off' stand en een tweetal opnames met de usb-listen knop 'on' en met kanaal 15/16 (waar de usb het mengpaneel binnen komt) wel of niet gemute

De pieptoon blijft uit de monitoren komen wanneer ik 15/16 mute. Ook als ik een opname maak, hoor ik die pieptoon op de achtergrond.

Zou die pieptoon te maken kunnen hebben met interferentie?

Welke mixer gebruik je en wat is het vermogen van je voeding . Dat maakt het op afstand beoordelen van het probleem wat gemakkelijker

Ik zou als ik jou was de fabrikant eens mailen en het probleem voorleggen.

Grappig die vertaling in die snelstartgids .

Heb je precies gedaan wat in die gids staat ? Dus dit ?

USB RECORD: Wanneer een computer is aangesloten op de USB-poort van het mengpaneel, kunt u een audiosignaal
voor opname van de mixer naar de computer sturen. Zet deze schakelaar op "SUB1/2" om het geluid op te nemen dat
wordt verstuurd van subgroepen OUT 1 en 2. Zet hem op "MAIN MIX" om de hoofdmix naar de computer te sturen.
14. USB PLAYBACK: Wanneer een computer is aangesloten op de USB-poort van het mengpaneel, kunt u audio van de
computer naar het mengpaneel sturen. Zet deze schakelaar op "CH15/16" om het signaal naar kanalen 15/16 te sturen.
(Zorg ervoor dat de INPUT SELECTOR voor Kanaal 15/16 is ingesteld op "USB".) Zet de schakelaar op "MAIN MIX" om
het signaal rechtstreeks naar de hoofdmix te sturen.
Het is lastig te beoordelen zo op afstand, misschien weet de support raad ?

Ik weet hoe irritant zo;n pieptoon is , ik heb het ooit gehad met geluiden die wel uit mijn muis leken te komen . Nieuwe geluidskaart gekocht, maar dat bleek ook geen oplossing en uiteindelijk lag het aan de voeding , nieuwe voeding er in en probleem opgelost .
Maar jij hebt een Mac en bij mij was het een pc-probleem .

Ik heb deze handelingen die zo beschreven staan in de manual al doorgenomen, maar dat geeft geen verschil helaas..
Ik ga de support anders wel bellen.

In ieder geval bedankt.

Back