Uit welke system komt de mooiste analoge drum sound

Uit welke system komt de mooiste analoge drum sound

• Fairlight Computer

Stemmen: 1 3,2%
  • Korg ms-20/ms-10

• Tr-808

Stemmen: 11 35,5%
  • Minimoog

Stemmen: 0 0,0%
  • Ppgwave 2.3

• Synhti aks

• 2-voice/4 voice /8 voice

• pro one

• Arp 2600

Stemmen: 2 6,5%
  • macbeth M5

• Tr-909

Stemmen: 6 19,4%
  • Linn lm-1

Stemmen: 4 12,9%
  • Sh-101

Stemmen: 2 6,5%
  • system 100

Stemmen: 3 9,7%
  • monopoly/trident/polysix

• Totaal aantal stemmers
    31
  • Enquete gesloten .

r2o

0906 d's een lekker synth
Kies uit deze rij waar jij vindt dat de meest/ prijs kwaliteit / de lekkerste /gemakkelijkste bassbrum / snare / hihat sounds uit komen. ( meestal 1 te gelijk)let ook op jouw budget. je kan wel een dure synth opnoemen het gaat er ook om wat haalbaar is voor jouw.

Er zal wel weer ophef ontstaan over deze topic.

Laatst gewijzigd:
er waren maar 15 mogelijkheden sorry. Moest kiezen.

in topic staat een "S" van sounds ,die hoort er niet

aan ja, nu staat de lijst bovenaan..

En jammer voor me, 'k heb der nog geen enkele van in m'n bezit gehad :)
of tja, samples ???

aan ja, nu staat de lijst bovenaan..

En jammer voor me, 'k heb der nog geen enkele van in m'n bezit gehad :)
of tja, samples ???
aan samples kan je ook wel opmaken of een system gemaakt is voor drumsounds moet je wel 100% zeker weten of het ook daar uit komt.

Dus je hoeft het niet te bezitten hoor. krijg je een mooi overzicht. al is dit wel heel breed ik weet het.

zal wel te horen krijgen dat sommige niet analoog zijn das waar dan moeten er maar een paar veranderd worden in yamaha cs 5 /10 en/of futureretro sx / DSi poly evolver

Laatst gewijzigd:
elk systeem met een vlotte attack, een ruis generator, filter modes (LP, BP, HP) en een pitch env zou moeten voldoen, de rest is synthesekundigheid...
hoewel 2 envelopes, 1 voor de ruis en 1 voor de osc, en waarbij bijv. alleen de ruis door het filter gaat zou nog idealer zijn nutuulk...

Laatst gewijzigd:
elk systeem met een vlotte attack, een ruis generator, filter modes (LP, BP, HP) en een pitch env zou moeten voldoen, de rest is synthesekundigheid...
hoewel 2 envelopes, 1 voor de ruis en 1 voor de osc, en waarbij bijv. alleen de ruis door het filter gaat zou nog idealer zijn nutuulk...

Hmmm de curve is ook erg belangrijk in de envelope, als die een tikje exponentieel is heb je veel meer punch. En pitch hoeft natuurlijk niet persƩ als je je filter als oscillator gebruikt (maar is wel handig als je je ruis en osc wil mixen).

zo kun je wel elke analoge synth in de lijst zetten, met een snelle envelope komt overal wel analoge drums uit...

Sssssssssssssssss titelssssssssss issssssssss aangepasssssssssssssssssssssssssssst :D

Mis er toch wel wat.. maar ga voor de 808 aangezien dat de meest stabiele fector in m'n setup is.

Hmmm de curve is ook erg belangrijk in de envelope
vanzelfsprekend...
zo kun je wel elke analoge synth in de lijst zetten, met een snelle envelope komt overal wel analoge drums uit...
maar niet alle drumsounds... je hebt sowieso bijv een BPF nodig om een clap te maken, een HPF voor hihats...
slechts 1 envelope voor de pitch of bijv VCA/VCF is niet echt voldoende (denk aan een juno-60 ofzo)...
de MS-10 (en zelfs de MS-20) vond ik ook niet altijd even geschikt voor goede drumsounds (tenzij abstract ook telt nutuulk)

TS besefte zelf bij zijn eerste post al dat een lijstje als dit geen enkele bruikbare conclusie kan opleveren....hoogstens wat ophef.
Zeg nou zelf:
Kies uit deze rij waar jij vindt dat de meest/ prijs kwaliteit / de lekkerste /gemakkelijkste bassbrum / snare / hihat sounds uit komen. ( meestal 1 te gelijk)let ook op jouw budget. je kan wel een dure synth opnoemen het gaat er ook om wat haalbaar is voor jouw.
Welk zinnig antwoord is hier nou mogelijk?

De lekkerste Bass B Rum?

Ja ik ga zelf altijd voor de Zacapa Centennial, maar een eenvoudige Brugal Extra Viejo (met authentieke muffe sokken lucht) gaat er ook goed in hier.

zal wel te horen krijgen dat sommige niet analoog zijn das waar dan moeten er maar een paar veranderd worden in yamaha cs 5 /10 en/of futureretro sx / DSi poly evolver

Sorry jongens maar daar was ik al binnen het kwartier achter. Maar goed ik kan verder niets verander.

TS besefte zelf bij zijn eerste post al dat een lijstje als dit geen enkele bruikbare conclusie kan opleveren....hoogstens wat ophef.
Zeg nou zelf:

Welk zinnig antwoord is hier nou mogelijk?

Voor jouw dan geen. Dus schrap deze topic voor jezelf.

Back