Uit welke system komt de mooiste analoge drum sound

Uit welke system komt de mooiste analoge drum sound

• Fairlight Computer

Stemmen: 1 3,2%
  • Korg ms-20/ms-10

• Tr-808

Stemmen: 11 35,5%
  • Minimoog

Stemmen: 0 0,0%
  • Ppgwave 2.3

• Synhti aks

• 2-voice/4 voice /8 voice

• pro one

• Arp 2600

Stemmen: 2 6,5%
  • macbeth M5

• Tr-909

Stemmen: 6 19,4%
  • Linn lm-1

Stemmen: 4 12,9%
  • Sh-101

Stemmen: 2 6,5%
  • system 100

Stemmen: 3 9,7%
  • monopoly/trident/polysix

• Totaal aantal stemmers
    31
  • Enquete gesloten .
TS besefte zelf bij zijn eerste post al dat een lijstje als dit geen enkele bruikbare conclusie kan opleveren....hoogstens wat ophef.
Zeg nou zelf:
Kies uit deze rij waar jij vindt dat de meest/ prijs kwaliteit / de lekkerste /gemakkelijkste bassbrum / snare / hihat sounds uit komen. ( meestal 1 te gelijk)let ook op jouw budget. je kan wel een dure synth opnoemen het gaat er ook om wat haalbaar is voor jouw.
Welk zinnig antwoord is hier nou mogelijk?

Blijkbaar antwoorden zat en ook al een favoriet tot nu toe...

Huh geen tr606 :)

Ik heb op de Linn Drum gestemd, omdat 'ie niet analoog is :P

Waar is de Simmons SDS-V trouwens?

En dan alles de beste en niet zomaar wat roepen omdat het een dure bak is.....

*edit*

Oowwww voor ik het vergeet, als je de synth/sampler niet zelf kan betalen, dan mag je hem ook niet noemen....

Als je duidelijk aangeeft wat je graag veranderd wilt zien is dat zo gebeurd :)

ik heb er een paar sample base doorheen gegooid. dat was niet slim maar het is al te laat want er is al op gestemd. zoals de fairlight en de linn drum had er niet in moeten staan. daar had beter kunnen staan yamaha cs5/10 of polyevolver of vermona drm1.

met de korg MS 20 kan je de ziekere drums maken esplendor geometrico deed dat al in 1980
dat waren volgens mij ook de eerste distorted drumgeluiden, maar ik kan me vergissen
zij worden iig door veel mensen als de uitviders van de zieke distorted drums gezien
mij lukt het nu ook om deze sounds enigsinds met een DR-55 of een ritmebox+jomox m-resonator na te maken

eigenlijk staat er vanalles door elkander... synths, samplers, drumcomputers...
en dan zou je idd al snel voor een drumcomputer kiezen aangezien dat bij uitstek nutuulk een bak is voor drums...
maar als je het hebt over alle vormen van synthese waar je drums mee zou kunnen maken dan is het een keuze uit drumcomps+synths
en als het gaat om realistische drumsounds dan kies je nutuulk een sample(r)(player) maar da's dan weer nep ten opzichte van de voorgaande 2...

het blijft allemaal moeilijk ende onduidelijk dus...

met de korg MS 20 kan je de ziekere drums maken esplendor geometrico deed dat al in 1980
dat waren volgens mij ook de eerste distorted drumgeluiden, maar ik kan me vergissen
zij worden iig door veel mensen als de uitviders van de zieke distorted drums gezien
mij lukt het nu ook om deze sounds enigsinds met een DR-55 of een ritmebox+jomox m-resonator na te maken

Hehe eigenlijk zijn distorted beats het leukste inderdaad.

Ja, want dat scheelt een stuk......

ik ben blij dat je vind dat het een hoop had gescheeld, dan ben ik niet de enige.

Lastig rijtje.
Ik heb ervaring met 6 van de genoemde apparaten:
Korg ms-20/ms-10; Tr-808; pro one; Tr-909; system 100; monopoly.

Daarvan vind ik de 909 de lekkerste voor drums. Maar ik heb m'n 909 ingeruild voor een modulair drum systeem: 2x A-155, 1x 154, Time Table, DRM-110 en MBase11 (evt met extra tiptop 909 hihats, maar die zijn er nog niet). Daar ben ik meer dan tevreden mee, de kick van de MBase samen met de hihats van de DRM geven wat ik het lekkerst vind: (909 kicks en 606 hihats)^2 :okdan:

De system 100 heeft veel te trage envelopes en hoort niet in het rijtje thuis imo.

Verder heb ik ervaring met wat familie leden uit het rijtje:
Linn/Forat9000; MacBeth X-Series en de MC202.
De Forat9000 is te zot voor woorden zo geil is dat ding: Punch, rauw, groove
MacBeth heeft de beste envelopes voor snappy percussie. Wel is die snappyness moeilijk te regelen, het is aan of uit.
De MC202 heeft een geweldige kick, toppertje daarvoor.

Back