Van TRS inserts naar balanced outboard

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik ben bezig met een nieuwe tafel, maar deze heeft geen balanced inserts zoals m'n NEVE
maar TRS jacks, waarbij er dus 2 unbalanced jacks op de apparatuur moet worden aangesloten

Nu heb ik tevens een SSL Xpatch met db25 naar XLR male & female uit
ik zal dus een paneel moeten hebben dat van db25 connect naar bijv 8x TS in en uit gaat.

of een paneel waar ik aan zowel IN/OUT van XLR naar TS kan.
suggesties?

Ik zou denk ik gaan voor 16 inserts kabels met aan de ene kant een TRS en aan de andere kant XLR female & XLR male.

of zoiets als deze kabel

http://www.proaudiosolutions.com/DB25MM10TRS-8-Ch-1-4-TRS-to-DB25-DB25-p/db25mm10trs.htm

DB25MM10TRS-2.gif

Ja dat kan je ook doen, maar dan zou ik zelf de XLR pluggen van de db25 kabels die heb al hebt afknippen en daar zelf 8 stereo jacks op solderen.
Dat is een stuk goedkoper.
En als je in de toekomst weer eens iets anders wil, dan soldeer je het weer zoals je het op dat moment nodig hebt.

Als je alle kabel koopt en bewaart zit je voor je het weet met een aantal kilometer kabel waar je niet goed van wordt..

[EDIT]

ik moet uiteindelijk weer de x-patch in dus moet op db25 uitkomen

Ik zou die 16 bovengenoemde insertkabels dan via de XLR pluggen aan de DB25 koppelen die je al hebt.
XLR is een betrouwbare connectie, die kan je wel doorlussen zonder gezeik.

ok uitgaande signaal zou dan de male plug moeten hebben en de return de female, suggesties? zie ze zo 1,2,3 nog niet staan.

yes die idd bookmarked ThnX
maar vind die vanmij ook wel een mooie oplossing, zelfde stijl als de digisnakes en je slaat een verbindingstekker over
qua bedrag ontloopt het elkaar een paar tientjes aangezien van deze er ook evt 8 nodig heb

Back