DIY Main monitors

Denk dat je in de war bent met een ander merk. Bij conrad hebben ze nooit scanspeak verkocht. Dat kan je voor zelfbouw echt alleen in de betere zaken kopen.

Het beste wat bij conrad te koop is, is Visaton.

ok, ik ken scanspek alleen als B merk van conrad.
ze maken dus ook goeie dingen?

:mega:
Scanspek ken ik niet maar Scanspeak maakt het beste van het beste (afhankelijk van hoe je er naar kijkt natuurlijk). Tweetertje van 450 euro dus duur is het iig.

ok, dan zal ik wel in de war zijn met een ander merk....:okdan:

ghe, ik was zeket fout, ik lees net een artikel over bbc monitors, met scanspeak tweeters.....

Laatst gewijzigd:
bbc monitors, met scanspeak tweeters.....

bcc monitors met scanspek tweeters :D

logo.gif

@BIAM zoiets las ik ook al!

Maar ja, waar nu goede DIY mains te vinden..?

Zoals ik al eerder aangaf.

Speakerland is een klein zaakje in Oss die waarschijnlijk jou wel kan helpen.
Ruud weet alles duidelijk uit te leggen en denkt met je mee.

Ik zou zeggen, bel ze eens op!

Succes!

Okee, ik zal het volgende week eens proberen, dankje!

Zo wat een mooie luidsprekers!

Even een vraagje.
Zijn dit reverence monitors of hifi luidsprekers?
Op speakerland zag ik tal luidsprekers staan alleen zijn dit volgens mij hifi dingen of heb ik het verkeerd?

[Edit] Had vergeten te vragen

Op forums las ik dat costum luidsprekers een oplossing als je goede Reverence Monitors zoekt.
De vraag is hoe weetje wat een goede luidsprekers is?

Bijvoorbeeld Vifa premium 11 van speakerland
Kun je dit vergelijken met Mackies top model of KRK?

Laatst gewijzigd:
De vraag is hoe weetje wat een goede luidsprekers is?

Dat antwoord hangt af van wat je definitie van goed is.

Imo is een goede luidspreker eentje die een zo recht mogelijke frequentie curve, zo min mogelijk vervorming en een uniform afstraal gedrag heeft.
Deze kenmerken zijn gewoon niet te beoordelen als je in een winkel verschillende luidsprekers met elkaar gaat vergelijken. Omdat de vervorming die luidsprekers produceren mooi klinkt, dus kies je een luidspreker die wat meer vervormd. Omdat een dip in het mid-hoog vertroebeling in dat frequentie bereik maskeert, dus kies je de speaker met dip. Omdat een vermindering van het hoogste hoog lekker "smooth" klinkt, dus kies je de speaker met lowpass filter. Omdat een bult in het laag de bassen zo lekker laat door komen, dus kies je de speaker met bult in het laag.
Begrijp je het of moet ik nog ff doorgaan?
Kortom je zult moeten meten en dat is niet zo gemakkelijk.
Speakerland had vroeger wel een redelijk goede dode ruimte waarin ze metingen konden doen, maar of ze die nog hebben weet ik niet.

Er is geen duidelijk onderscheid tussen studio en hifi speakers, ze zijn goed of niet.

Zelfbouw zou een heel goed alternatief voor de studio monitors uit de winkel kunnen zijn. Of de Vifa Premium 06 dat is weet ik niet.

Back