DIY project MIDIbox SEQ V4 Lite

manvsmachine

Electribe junk
mbseqv4l_2.jpg

Ik kwam zojuist eindelijk een leuke versie van de bekende midibox sequencer tegen:

www.ucapps.de/midibox_seq_lite.html

Eindelijk is er een versie met een frontpaneel pcb beschikbaar. weliswaar zonder LCD maar voor zover ik het zie erg bruikbaar.

Ik heb me dan ook beide PCB's besteld en ga dit project ook bouwen.
Ik ben eerder al een gestart met deze sequencer maar de bedrading naar de PCB's viel me zo hard tegen dat ik er weer mee gestopt ben en alles heb verkocht. Dit ziet er uit als erg goed te doen en ik hoop hier dan ook z.s.m. een update te kunnen posten van eventuele vorderingen.

Als iemand nog tips heeft om betaalbaar aan componenten te komen dan graag.

ik haal veel onderdelen bij musikding.de weg, goeie zaak, heel goedkoop.

Bedankt.

En heeft er toevallig iemand ook nog een adres voor een betaalbare LPCXpresso LPC1769 print.
Deze is nodig voor het project.

Heb deze net een paar weken af, erg leuk ding en binnen drie dagen in mekaar gefietst, een verademing na de bedrading hel van mijn seq 4. Ik heb gewoon de BOM gevolgd en bij Reichelt besteld, en de expresso bij de fabrikant besteld.

Heb deze net een paar weken af, erg leuk ding en binnen drie dagen in mekaar gefietst, een verademing na de bedrading hel van mijn seq 4. Ik heb gewoon de BOM gevolgd en bij Reichelt besteld, en de expresso bij de fabrikant besteld.

Heb hier al eens eerder naar zitten kijken. Ziet er inderdaad een stuk eenvoudiger uit dan een 'normale' Seq v4. Ben wel benieuwd in hoeverre je op deze Lite nu functies mist die op de volledige v4 wel zitten?

Heb hier al eens eerder naar zitten kijken. Ziet er inderdaad een stuk eenvoudiger uit dan een 'normale' Seq v4. Ben wel benieuwd in hoeverre je op deze Lite nu functies mist die op de volledige v4 wel zitten?

Gezien de modulaire opzet van de midibox kun je ook deze zover uitbreiden als je wil lijkt me. Dus het is maar net hoe gek je het zelf maakt.

Bij NXP zelf?

Hmm, interessant. Misschien iets voor m'n 9090 (909 clone) project

Zit hier nu misschien een nieuw Group-Buy DIY projectje aan te komen? :P

Gezien de modulaire opzet van de midibox kun je ook deze zover uitbreiden als je wil lijkt me. Dus het is maar net hoe gek je het zelf maakt.

Klopt, heb je natuurlijk helemaal gelijk in, ik doelde eigenlijk vooral op de verschillen met de SEQ V4 van Wilba.

Maargoed, ik moet eigenlijk eerst mijn Midibox SID afmaken voor ik ga nadenken over een ander project :D

ben ook benieuwd naar praktijk ervaringen. Ik las dat het vooral bedoelt was om live sequences mee te tweaken. vraag me af in hoeverre hij ook geschikt is om nieuwe sequences mee te maken.

Zover ik het leest heeft ie 2 recording modes. 1 step mode en 1 live mode. Je zal de nootinfo dus wel met een extern toetsenbord moeten inspelen. De rest is instelbaar.

Zoals ik het lees speelt hij 16 midi kanalen, verdeeld over 2 sequences. Dus 8 per sequence.

De eerste 3 tracks van elke sequence bevatten noot data tot 16 noten per step en de overige 5 tracks bevatten "high resolution" pitchbend en cc data.

Dus 6 tracks totaal voor noot data.

Met ongeveer 100 euro bouwkosten (opgegeven bij de bestellijst) zeggen ze zelf ook dat je er 1 kunt bouwen voor elke synth die je hebt.

100 euro, dus het moet uit de lengte of breedte komen. :-)

Edit: de beschrijving van de mute functie suggereert dan weer dat er maar twee noot data tracks zijn:

In this page tracks can be muted:
GP1: Seq1 MIDI Notes
GP2 and GP3: no effect (because these tracks store velocity and gatelength)
GP4: Seq1 Pitchbender and CC
GP6..8: Seq1 additional CCs
GP9: Seq2 MIDI Notes
GP10 and GP11: no effect (because these tracks store velocity and gatelength)
GP12: Seq2 Pitchbender and CC
GP13..16: Seq2 additional CCs

Dat vind ik wel het enige nadeel aan de midibox projecten. Informatie staat overal en nergens en nooit echt eenduidig.

Als je hierna de volgende zin leest:
The first three tracks are used to store Note/Velocity/Length, layered to up to 16 notes polyphony per step.

Dan is het dus niet of, of, of maar 1 track voor note, 1 track voor Velocity en 1 track Length data. Tis een weetje ;-)

Laatst gewijzigd:
was alles bij mekaar zo'n 100 euro kwijt, expresso idd bij NXP zelf besteld. Het is allemaal een stuk simpeler dan de gewone midibox seq, maar dat vind ik juist de charme, de grote broer is erg complex in z'n menu structuur en (te?) veel opties. Dit ding is echt een inspiratie machientje, paar nootjes inprogrammeren en dan oneindig varieren.

was alles bij mekaar zo'n 100 euro kwijt, expresso idd bij NXP zelf besteld. Het is allemaal een stuk simpeler dan de gewone midibox seq, maar dat vind ik juist de charme, de grote broer is erg complex in z'n menu structuur en (te?) veel opties. Dit ding is echt een inspiratie machientje, paar nootjes inprogrammeren en dan oneindig varieren.

precies wat ik zoek dus. Ik zie het als grote sequencer voor mijn modular. Het enige wat er dus misschien extra op moet voor mij is de cv-gate interface maar ik denk dat het midi naar mijn huidige concreter wordt. Zelfs de polyphonie zou ik niet nodig hebben.

Ik ga me dan eens uitzoeken hoe bestellen bij nxp werkt. Al het overige koop ik bij voti denk ik.

Back