NI aansluiting. MIDI

Meolvin

Ingeburgerd
ik gebruik al een tijdje NI Vintage Organ en Scarbee. alleen lukt het mij niet om dit met mijn ESI kabel te verbinden met een simpele midi keyboard.

Echter lukt mij dit wel met mijn Nord Stage EX..

Het zal wel erg voor de hand liggen, maar ben beginnende met Software..8D

misschien dan ook ff aangeven welke sofware je gebruikt? Heb je het midi-kanaal wel doed staan op je midi-keyboard?

je kan midi-ox eens installeren en dan kun je zien of je midi-keyboard het iig goed doet.

gebruik trouwens kontakt 5, maar als ie t op mn nord wel doet zou ie 't op het midi keyboard ook moeten doen toch?

niet perse. misschien staat je nord wel op omni en je andere keyboard niet. gebruik je ook een midi interface? heb je in de software wel aangegeven dat de midi nu vanuit een andere poort komt? is het kanaal het zelfde? is de kabel wel goed? :engel:

ik heb trouwens de midi 1x1 tab van EMU

verder geen interface.. kanaal is hetzelfde en de kabel zou moeten werken, heb het ook op andere keyboardjes geprobeerd. maar het lukt me alleen op de nord..

Interface MIDI in moet in keyboard MIDI out; MIDI goes OUT of the keyboard IN to the computer.

Wellicht dat je het omgedraaid hebt bij andere toetsenborden?

Hmm, dan zit er toch ergens iets fout. In midi-ox goede midi-poort gekozen? Raar dat je midi-keyboard wel via de nord werkt, maar niet rechtstreeks.

Back