Akai ax 73

Gametime

Stamgast
Ik had een vraagje ,ik heb 2 dagen terug een akai ax 73 overgenomen voor 50 euro alleen er zit geen stroom kabel bij .... ? daar ben ik dus naar op zoek zijn deze kabels gewoon in een computer winkel te krijgen of zijn dit speciaal gemaakte kabels ?

en 50 euro voor de akai ax 73 is dat een goede deal geweest ? is wel beschadigd op sommige plekken en de knoppen van de 2 sliders ontbreken maar is nog prima te bediene

alvast bedankt :okdan::okdan::okdan:

Oh ja hoor komen hele mooie geluiden uit, zeker voor 50 piek...
Volgens mij gaat daar gewoon een euro kabel in, toch?

VKLNET02.jpg

nee het zijn 2 pinne waar een stroom kabel in gaat van 240 volt 50 hz

zou wel een foto plaasten

dankje wel voor je reactie

:okdan:

hier de foto ging even iets niet goed in het vorige bericht

mijn excuses

:)

Attachments

• IMG-20120410-00110.jpg
    IMG-20120410-00110.jpg
    19,2 KB · Bekeken: 108
Dat gaat lastig worden en als ze er al zijn dan wordt het vermoedelijk een erg duur snoertje. Dit is een zogenaamde IEC C10 connector (male, de C9 connector is female) en die wordt al jaren niet meer gebruikt. Naast Akai heeft bijv. ook Roland een aantal apparaten geleverd met deze aansluitingen (oa. de TR909 als ik het goed heb gelezen).
Mocht je het aandurven, dan is het misschien het handigst om de huidige aansluiting te vervangen door een C14 connector (= standaard netsnoer).

edit: Zie net dat op Ebay netsnoeren met C9 worden aangeboden. Enige 'probleem' is dan wel dat er aan de andere kant een US stekker zit, maar die is natuurlijk gewoon te vervangen. Prijzen vallen zo te zien ook nog wel mee (iets van 20 euro incl. verzending). Scheelt weer hak-en-breek-werk in je synth of een andere (onveilige) oplossing.

Succes!

Laatst gewijzigd:
dankje wel voor de info als ik het goed heb begrepen is dit dan degene die ik nodig heb

IEC 60320-C9 ???????????

graag aub precies de juist type nummer , voordat ik iets verkeerds bestel

dankje wel

Die kabel is heus nog wel gewoon te bestellen. Ik zag hem pas nog, toen ik C13/C14s aan het halen was (virtueel), alleen waar? Kabeltje.com? Doet die ebayer het niet dan?

Als je geluk hebt kan je er ook bij een kringloopwinkel wel 1 op de kop tikken....

Je kan ook dat blokje uit de Akai schroeven en z,n chassis deeltje van een oude computer voeding er in terug plaatsen. Dan kun je er een gewoon euro snoer in pluggen.

Thanks voor alle reacties , maar als ik eerlijk ben ga ik liever niet schroeven aan de synt , de ebayer verkoopt de kabel wel alleen je raad het al ik wil de kabel zo snel mogelijk hebben en dus niet wachten op een kabel uit amerika , ik heb ondertussen op kabeltje.com gekeken heb alleen niets kunnen vinden ,als er nog mensen zijn met andere adressen hoor ik dat graag.

Vraag er anders een te koop hier op forum. Misschien heeft iemand er een over liggen. Is een synth van 50 euro kun je toch wel iets aan veranderen.. Je kunt het altijd weer terug plaatsen.

Goed bezig hier!! :)

@Gametime, ja die kabel van Bax is de goede, net als die van Thomann. Valt allemaal toch nog mee (zoekresultaten van afgelopen nacht waren minder rooskleurig).

Back