Akai ax 73

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken :halleluja

heb de kabel bij baxshop bestelt en komt als het goed is morgen binnen

Nu maar hopen dat de synt het doet , ik hou jullie op de hoogte

De ax73 is een van de weinige synths waarvan ik de sound een beetje mis.. Veel plezier ermee!
(wel een GROOT bakbeest he met zo weinig knoppies hehe)

Ja dankje wel , Hahaa ja zeker een groot ding , kom ook ruimte te kort ga hem morgen of vanavond even testen (ligt er aan wanneer de kabel word gelevert )ik hou jullie op de hoogte

even een kleine update , de kabel is binnen en de synt lijkt te werken zodra ik de audio kabels aansluit komt er gewoon netjes geluid uit de midi kabel zenden ook gewoon data naar logic , alleen nu komt het ....... zodra ik wat opneem en afspeel komt er geen geluid uit me boxen , bezit ook een korg kronos en nog wat andere synts en daar komt wel gewoon geluid uit als ik iets opneem in midi

Iemand bekend met dit probleem ?

Thanks

wow 50 euro!!! das echt een grapje, het is mijn favo synth zon beetje :D

vco's velocity toffe mogelijkheden wat wil je nog meer (oke oke niet veel knopjes maar goed less is more :P )

bedoel je op het apparaat ? of de instellingen in logic ?

in logic staat alles goed dat weet ik zeker , heb een apparaat toegevoegd met de naam akai ax73 , vervolgens open ik een external midi spoor , en zie ook dat er netjes midi data binnenkomt van de akai maar als ik dan het stukje wil afspelen krijg ik geen geluid :) heb precies hetzelfde gedaan met me andere synths en daar komt wel geluid uit......

Mischien een instelling op de akai ? maar zou niet weten waar aangezien er niet veel knoppen opzitten , wil hem wel echt werkend krijgen zitten vette sounds in

:(

Alvast bedankt voor het meedenken

ja ik weet zeker dat de midi kabels goed zitten omdat ik erop heb geschreven welke in is en welke out is ......
de optie in de ax heb ik niet geprobeert en als ik eerlijk ben zou ik echt niet weten waar die optie zit

als je akai aangestuurd wordt met midi zie je op de akai bij "midi receive" het rode ledje oplichten!

ja klopt , maar als Logic een midi signaal ontvangt en opneemt dan zit dat toch allemaal goed , het probleem zit meer in het afspelen van het geluid uit de akai ax73 =(=(=(=(

In de edit mode , parameter e73 bepaald of er data wordt verzonden of ontvangen .
Staat deze op enabled?

e70 bepaald een splitpoint wat ook het midi kanaal veranderd.
e72 bepaald het midi kanaal.

Back