MPC 2000XL vraagje

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Een kennis had dubbel triggerende pads en durfde hem niet zelf open te maken. Die mocht wel ff langs komen dat ik het ff voor hem zou doen. Kleine moeite.

Je heb je een functie. Full Level en als je die functie in werking zetten dan waren pad 1 tm 4. Niet Full Level. 1 was zacht ,2 iets harder en 3 nog iets harder en 4 nog iets harder. 4 tm 16 waren Full level.

Heb die manual bekeken en zag het niet echt 1,2,3 staan. Ben eigenlijk wel benieuwd of dit zo hoort.

Full level = full level op alle pads.

getest , tja, is een redelijk basic functionaliteit die ik niet hoef te testen op de mijne, weet wel 99,9% zeker dat dit zo werkt.

Trouwens 'full level' wil zeggen Velocity=127 op élke pad, ik zou niet weten waarom samples op pads 1-4 dan toch niet full velocity zouden zijn, en de andere wel.
Volgens mij heb jij het trouwens over een slecht werkende '16 level' ingesteld op Velocity ...

Je kan de pads ook zo instellen dat ze andere pitch of andere velocity hebben bv, 16 levels of zoiets.

getest , tja, is een redelijk basic functionaliteit die ik niet hoef te testen op de mijne, weet wel 99,9% zeker dat dit zo werkt.

Trouwens 'full level' wil zeggen Velocity=127 op élke pad, ik zou niet weten waarom samples op pads 1-4 dan toch niet full velocity zouden zijn, en de andere wel.
Volgens mij heb jij het trouwens over een slecht werkende '16 level' ingesteld op Velocity ...

Ik dacht als Full level doet dat automatisch alle 16 pads op Full Level zouden staan. Dan hoef je niet meer ergens in een menu de Velocity om hoog te gooien.

Zal wel ergens een instelling zijn dan. was benieuwd. on het niet vinden in de MPC. dacht dan vraag ik het wel op SF. Tnx voor de hulp. Misschien als je MPC aanzet dat je het toch ff kan testen.

lees eens goed : je hebt Full Level -waar NIKS in te stellen valt en ALLE pads EVEN HARD gaan - en je hebt 16 LEVEL waarbij je moet instellen 16 LEVELS van wat : velucity, tune.

Verder valt er wat Full Level betreft absoluut nergens verder iets in te stellen.
Ik en 154 vermoeden dus sterk dat je het over 16 levels hebt...
Ik zou niet weten wat ik moet testen want Full Level en dan toch geen Full Level op 1e 4 pads houdt echt totaal geen steek, waarom zou je in godsnaam je samples op 1-4 stiller, maar alle andere even hard willen afspelen ?
Je hebt het 99% zeker dus over '16 level'.
Test het eerst zelf eens ?

Je heb gelijk. Het knopje er naast 16 Levels. Druk je in dan kies pad met sound en dan een F toets om de 16 Levels te activeren. Dan is Pad 1 tm 4 van zacht naar harder en 4 tm 16 zijn voluit hard.

Klopt dit ? heb die MPC niet hier meer vandaar

Heb ook geen MPC meer maar volgens mij is het pad 1 tot 16 van zacht naar hard. Zoek anders even de manual op op akaipro.com oid? Staat het zeker in.

kijk na het inrammen van een beat met de full level functie aan even naar de note info, dan zie je snel genoeg of deze ook met velocity van 127 in de sequencer staan opgeslagen.

Is dat niet zo dan is er iets aan de hand met de mpc software...

Back