Welke <€100,-USB 2x2 audio interface?

bikkel

Everything is on the One
Heren,

Ik ben er al een tijdje echt helemaal uit qua synth software en PC hardware, maar ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft en ik wil graag een audio interface er op aansluiten waarmee ik op kan nemen en in een wat beter kwaliteit af kan spelen dan mijn ingebouwde 1/8" prut.

Geluidskwaliteit, stabiliteit en prijs zijn denk ik mijn enige prioriteit. Balanced zou leuk zjin om op te nemen.

Het is een Windows 7 laptop met een AMD chipset:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-120294
Uitgebreid naar 8GB intern.

Er zitten wel een boel knopjes op die ik niet gebruik. Is er niet iets simpelers met de zelfde kwaliteit?

Veel?
input gain voor input 1 en input 2.
Main out, Phone out, en een mix knop voor direct monitoring. Kan me voorstellen dat je die laatste niet gebruikt.

Ik vind de kwaliteit een stuk hoger dan al het andere zoals esi etc.

Als firewire een optie is en het tweedehands mag zijn, misschien een Echo Audiofire 2 of TC Electronic Desktop Konnekt 6?

Staat toevallig een Audiofire 2 hier op SF: klik.

Toevoeging:
Zie dat er op je laptop geen firewire zit, tenzij je je laptop dus uitbreid met een firewire-kaart is dat geen optie.
Dan zou ik inderdaad kijken naar een Presonus Audiobox of misschien Focusrite Scarlett 2i2 (niet zeker of die ook balanced inputs heeft). Zijn nieuw wel allebei net iets boven je budget, maar dat zou ik het verschil zelf wel waard vinden.

Als firewire een optie is en het tweedehands mag zijn, misschien een Echo Audiofire 2 of TC Electronic Desktop Konnekt 6?

Staat toevallig een Audiofire 2 hier op SF: klik.

Toevoeging:
Zie dat er op je laptop geen firewire zit, tenzij je je laptop dus uitbreid met een firewire-kaart is dat geen optie.
Dan zou ik inderdaad kijken naar een Presonus Audiobox of misschien Focusrite Scarlett 2i2 (niet zeker of die ook balanced inputs heeft). Zijn nieuw wel allebei net iets boven je budget, maar dat zou ik het verschil zelf wel waard vinden.

Sub 100 euro en balanced gaat waarschijnlijk lastig worden hè? :|

ik heb een Edirol UA-25ex en ben daar zeer tevreden van. Best wel een volledige interface, met phantom powered XLR, TRS, digital in/out, midi in/out.

Misschien meer dan je (op dit ogenblik) nodig hebt, maar niets zo vervelend als een stuk nieuwe gear aankopen om dan te besluiten dat je het niet (efficiënt / zuiver) kan aansluiten.

Geen idee wat ie precies gekost heeft of nóg kost. Lijkt ook moeilijker te verkrijgen.

Het enige nadeel is 44,1KHz / 48KHz, maar het gaat toch gebruikt worden als iets waarmee ik een mix kan opnemen, dus dat is niet zo erg op zich.

Zag er laatst nog eentje waar overigens de meningen nogal over verdeeld lijken, een Phonic Firefly USB 2.0 audio interface voor <€100,-, http://www.phonic.com/en/firefly-302-usb.html

Weet alleen niet meer waar ik hem zag voor die prijs. :(

Die Lexicon dingen zijn naar het schijnt al aardig op leeftijd overigens. Hoeft niets mis mee te zijn maar is toch wel handig om te weten. Belangrijker dan dat is de mate van ondersteuning, lees de drivers voor de diverse besturingssystemen. Dat lijkt nogal eens de doorslaggevende reden te zijn voor menigeen te kiezen voor een bepaalde interface en anderen links te laten liggen.

ja idd de laatste review oogt niet zo positief inderdaad, dus ben er nog steeds niet uit eigenlijk, misschien toch voor een paar tientallen euros voor wat meer gaan..alleen moet ik dan nog even sparen..ja u hoort het goed. :dubbel:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/mixvibes-u-mix44-usb-audio-interface/product-details.html#!prettyPhoto

heb er trouwens nog 1 gevonden maar ach zo kan je blijven doorgaan de keus is een btje overweldigend.

hmm ik denk dat ik deze maar aanschaf...ik moet immers ergens beginnen ondertsteunt windows 7 en handig met ableton en cubase.

Eh,
Als ik zo op internet rondkijk is er niet al te veel redelijks te vinden rond de honderd euro met 2x2, alleen maar 1x1. er is wel de Alesis Io2, ik heb hier geen ervaring mee, maar de meningen van reviewers zijn er zeer over verdeeld, nogal verwarrend dus.

Ik zou zeggen: M-Audio Mobile Pre (ongeveer 120euro)
Presonus Audiobox USB (ongeveer 130)
Tascam US-122 (ongeveer 140)
Yamaha Audiogram 6 (ongeveer 140)
Focusrite Scarlett 2i2 (ongeveer 140)

iets boven je budget dus. denk er even goed over na en check zoveel mogelijk reviews.

Ciao

Back