!!!Wanted! Ensoniq Mirage Disks !!!

PHAEAX

wat niet rekt dat scheurt
HELP!!!

- Deze Mazzelaar heeft verleden maand een Ensoniq Mirage DSK8 (Die gietijzeren ja!) Sampler uit het Stenen tijdperk kunnen ontfutselen aan een dove geniele bejaarde dementerende saxophonist die er om de een of andere vage reden geen geluid uit kon toveren, daar hij het blaastuitje niet kon vinden.

Mijn Probleem !
Ik heb die 2 of 3 Diskettes niet om dat ding aan te kunnen slingeren.

De kenners weten wel waar ik het over heb...
De System disk en de Sample Disk (en Misschien ook nog de Format disk).

Wie is er in de gelegenheid om deze even voor mij te Kopieren.

Uiteraard mag het wat kosten, Niks in deze wereld hoeft tenslotte voor niks.

Wanhopiglozige groeten,

Marco

phaeax@hotmail.com

Re: !!!Wanted! Ensoniq Mirage Disks !!!

Marco, zo wanhopig hoef je niet te zijn hoor. En je zult zelf maar moeten kopieeren. Dat heet, ik heb net een zipje naar je Hotmail account gestuurd met daarin:

FMT-1 is the disk neccessary to create new mirage formatted floppies to save sounds on. there is a EDM version of this file that will write to a pc formatted floppy.
masos is the Mirage Advanced Sampling OS, an EDM version of this one exist as well.
resMOS is a user written OS that allows the mirage to filters to be pushed to self-resonation! very analog.

Let wel: het programma MWRITE dat ik toegevoegd heb kan alleen maar naar Mirage diskettes schrijven die op de Mirage via de formateer diskette geformateerd zijn! Oh ja, en ik weet bijna zeker dat zowel EDM alsook MWRITE niet onder windows werken dus je zult naar DOS moeten booten.

Daarom heb ik een tweede ZIP file gestuurd met EDM (EDE) en de formateer disk in EDM formaat omdat EDE naar PC geformateerde diskettes kan schrijven rechtstreeks. Ik was toch bezig dus ik heb een derde zip gestuurd met daarin de EDE versie van MASOS dus je kunt een systeem aanmaken zonder een van je sound disks te moeten opgeven.

Trouwens ik heb ongeveer een 200-tal sample diskettes images voor de Mirage, inclusief de originele sample library van Ensoniq. Misschien dat ik dit spul binnenkort op Synthesizer Heaven ga plaatsen. We kijken wel :)

Groetjes
Eric

Origineel geplaatst door PHAEAX
HELP!!!
Wie is er in de gelegenheid om deze even voor mij te Kopieren.
Uiteraard mag het wat kosten, Niks in deze wereld hoeft tenslotte voor niks.
Wanhopiglozige groeten,
Marco
phaeax@hotmail.com

Re: !!!Wanted! Ensoniq Mirage Disks !!!

HELP!!!

- Deze Mazzelaar heeft verleden maand een Ensoniq Mirage DSK8 (Die gietijzeren ja!) Sampler uit het Stenen tijdperk kunnen ontfutselen aan een dove geniele bejaarde dementerende saxophonist die er om de een of andere vage reden geen geluid uit kon toveren, daar hij het blaastuitje niet kon vinden.

Ensoniq DSK8 ?

Hmmm...dat riekt naar ruimteverspilling! :dubbel: ...;)

Re: Re: !!!Wanted! Ensoniq Mirage Disks !!!

Re: Re: !!!Wanted! Ensoniq Mirage Disks !!!

Nou, het ding heeft nog wel wat hoor. Trouwens voor de meeste mensen was dit de eerste heuze sampler :D

(ik ben begonnen op een W-30, maar ik heb wel een mirage gehad voor een lange tijd)

Origineel geplaatst door Bass
Ensoniq DSK8 ?

Hmmm...dat riekt naar ruimteverspilling! :dubbel: ...;)

En mocht je problemen hebben met de bediening, het dikke manual is verkrijgbaar bij:

Senso's Box

:D

Attachments

• mirageman_50%25.jpg
    mirageman_50%25.jpg
    69,2 KB · Bekeken: 146
Yo Eric en alle andere Peoplez,

ThanX 4 all the input !!!!

Great!!!!

Ik ben ondertussen wat aan het prutsen, ik denk dat ik er wel uitkom.... en zoniet ? dan in ieder geval toch heel erg hartelijk bedankt !

Vriendelijke groeten

Marco

P.s.
Ja een Mirage kan ruimte verspilling zijn, maar ach ........... voor een Eurogeeltje (€ 25.--) laat je zo'n ding toch niet staan ???

Hey Marco,

Laat me weten of je eruit komt. Ik ben behoorlijk druk bezig deze week maar ik kan waarschijnlijk wel iets op papier zetten voor je dit weekend. Ik zit net ook in een verhuizing. Maar laat me in ieder geval weten wat er gebeurd :)

Ik ga in een enorm groot 106+ jaar oud haunted mansion intrekken, dus ik zal binnenkort wel wat interessante sampletjes hebben :D

Groetjes
Eric

Yo Eric en alle andere Peoplez,

ThanX 4 all the input !!!!

Back