ONE SHOT samples voor Trance, House & Electro

bizar

Ingeburgerd
Hallo,

Iemand een idee waar ik ONE SHOT samples vind voor voornamelijk Trance en aanverwanten? Het net staat vol van loops en om alles te 'knippen' vind ik heel omslachtig.

Vooral de specifieke synth sounds en basses zijn moeilijk te vinden. Drums en dergelijke vind je wel. Zou deze willen inladen in men Z8.

Het internet staat ook bomvol one shot sample packs voor trance en dergelijke. Het zijn echter vrijwel altijd (ik ben nog geen uitzondering tegen gekomen) kant en klare samples. Sommigen ervan zijn zelfs al -vaak onnodig- geprocessed door een stereo enhancer/expander. Zeer vervelend dus.

De vraag is eigenlijk, wil je ervoor betalen? Zo ja, hoeveel?

Vooral de specifieke synth sounds en basses zijn moeilijk te vinden.

Eh, ja, omdat daar vrijwel iedereen een synthesizer voor gebruikt, geen samples, want dan kun je tenminste nog van alles aanpassen.

Opties: koop een leuke VA of analoge bak, of laad single-cycle waveforms in je Z8 en gebruik 'm als subtractieve synthesizer met custom waveforms.

Opties: koop een leuke VA of analoge bak, of laad single-cycle waveforms in je Z8 en gebruik 'm als subtractieve synthesizer met custom waveforms.
Of goedkoper, gebruik een softsynth als je nog uberhaupt moet leren hoe je specifieke synth sounds en bassen moet maken?
Maar wacht, dat wou de TS niet, hij wou synth shots.

Sja, idd.. op de Akai zal 't misschien wat irritanter zijn, maar op de pc/mac is dat echt ZO gebeurd!

OVERIGENS zou ik inderdaad een aparte (soft)synth gebruiken, en de Z8 voor drums, efx, vocals, etc. gebruiken, maar goed..dat ben ik dan he.. :erm:

Sja, idd.. op de Akai zal 't misschien wat irritanter zijn, maar op de pc/mac is dat echt ZO gebeurd!

OVERIGENS zou ik inderdaad een aparte (soft)synth gebruiken, en de Z8 voor drums, efx, vocals, etc. gebruiken, maar goed..dat ben ik dan he.. :erm:

Welke synth leent zich dan het meeste voor het Trance-genre? Heb al een Novation Ks-Rack die héél erg bruikbaar is. Dus mss Novation Nova, Supernova of eerder Virus A,B,C ??? Heb ook liever een module of rack dan complete synth (wegens plaatsgebrek)

Welke synth leent zich dan het meeste voor het Trance-genre? Heb al een Novation Ks-Rack die héél erg bruikbaar is. Dus mss Novation Nova, Supernova of eerder Virus A,B,C ??? Heb ook liever een module of rack dan complete synth (wegens plaatsgebrek)

Als je al een Novation heb, zal ik er niet nog een Novation bij nemen.

Natuurlijk gaat iedereen nu zeggen dat elke synth......bla die bla...;)

Maar een Vrius is zeker geschikt en erg herkenbaar binnen het genre Trance. Een JP8080 overigens ook.

Inderdaad wat VasC zegt: Access Virus (hoe nieuwer het type, hoe meer mogelijkheden en 'hippere'/hedendaagse presets), of de JP-80x0, Maar ook de Waldorf Blofeld, Korg Radias, Microkorg ken ook, uhh.. vele merken/types eigenlijk :D

Back