Eerste probeersel op m'n nieuwe tafel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ben vanavond eindelijk eens wezen stoeien met m'n ORAM 8T na een dikke week aansluiten, testen en afregelen.

ff een track waarbij ik cubase alleen als sequencer heb gebruikt voor m'n Voyager, Phatty, Po8 en Mbase/Mbrane. De TEMPEST loopt mee met z'n eigen sequencer waarin ik ff een patroontje heb ingeramd. verder een beetje spelen met de roll functie en REEL BUS & Barricade op de master.

Verder geen hoogstandje, maar wel mooie geluiden...

klinkt wel lekker romig. En dat op mn bayer dynamic cans die een hyped hoog hebben.

wat vind je van de reelbus?

voor 10 euro echt een no brainer, dit was voor mij na de UAD STUDER de eerste tape plugin waarbij ik mixen echt beter vind met ipv zonder. Het "dikke" komt echt van de tafel en synths.

:okdan:lekker smeuig idd!

Vadzige bak hoor. Heb hem wel eens in de handen gehad, maar na het prijskaartje maar weer lekker terug gelegd :)

Kosten?

zalvanavond ff kijken, moet wel lukken

kan je ook proberen om het in de box op te nemen zo kunnen we het verschil horen. ik ben daar best wel benieuwd naar, of is dat niet meer mogelijk. "coca / Pepsi" testje.

Vadzige bak hoor. Heb hem wel eens in de handen gehad, maar na het prijskaartje maar weer lekker terug gelegd :)

Kosten?
een Neve 8816, een fully loaded RME AIO, een BMC2 en wat cash :D

Heheh, genoeg dus.

Ja, 8T's zijn niet goedkoop, je koopt er ook met gemak een TR808/909 combi voor

ik vind de 2e versie wel beter klinken, al is de mix wel wat dichtgeslibd.

en de beats klinken een beetje fluffy.

Hmm,.. moeilijk.. De eerste vind ik wel okee, maar een beetje erg veel laag gedreun (beeeetje overkill imho)
En die 2e luistert wel wat prettiger (hier) maar mist weer een beetje die "warmte"..

Een combinatie van die 2 zou imo ideaal zijn.

Ik vind het toch best nog wollig klinken. Niet open en transparant ofzo wat ik wel zou verwachten. klinkt algemeen laat ik maar zeggen. 1ste klinkt beter opsoundgebied imo. of verwacht ik teveel?

Maar vergeet vooral niet dat je oram een mixer is, en niet een instrument,. Signaal manipulatie in het analoge domein is iets anders dan in een daw.

mixer klinkt iets anders dan m'n vorige, is dus ff wennen
maar donker, stoffig, wollig, dik, rond is WEL waar ik heen wil, Dus het schone kristal heldere hippe alles highpassed ITB zal je niet zo snel meer van me horen.
minder laagjes, vollere sounds en stevig sublaag.We knutselen nog weer ff verder :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back