Korg trident

Status
Please reply by conversation.
Ik blijf het een overgewaardeerde bak vinden die voooor veelst te veel geld gaat tegenwoordig....als je daar 1000 euro voor neertelt kom je van een koude kermis thuis hoor....qua synthese is het allemaal matig, die 2e osc is niet detunable....de strings zijn matig korrelig en goedkoop, zit geen arp of chord memory op ook geen externe controle mogelijkheden (bijna wel iets van een soort van trigger) een flanger ipv een phaser.......het blijft toch ook een soort preset string keyboard geval want kant nog wal raakt

een Polysix is echt een veel krachtigere synth, zelfs een Poly61 blaast zo een ding vierkant weg...een korg Lambda klinkt ook vele malen mooier op string gebied en veel goedkoper....

Ik blijf het een overgewaardeerde bak vinden die voooor veelst te veel geld gaat tegenwoordig....als je daar 1000 euro voor neertelt kom je van een koude kermis thuis hoor....qua synthese is het allemaal matig, die 2e osc is niet detunable....de strings zijn matig korrelig en goedkoop, zit geen arp of chord memory op ook geen externe controle mogelijkheden (bijna wel iets van een soort van trigger) een flanger ipv een phaser.......het blijft toch ook een soort preset string keyboard geval want kant nog wal raakt

een Polysix is echt een veel krachtigere synth, zelfs een Poly61 blaast zo een ding vierkant weg...een korg Lambda klinkt ook vele malen mooier op string gebied en veel goedkoper....

Dat je die van jou jaren terug met moeite voor € 400,- kwijt kwam wil niet zeggen dat het helemaal niks is, ik, om maar even iemand te noemen, vind hem namelijk fantastisch, maar blijkbaar heb je meerdere uitvoeringen, althans de Tridents die ik heb, hebben zo'n knop als rechts op de foto te zien is, de rest zal dan ook wel beter zijn 8o)
De strings zijn zo ongeveer de mooiste die ik ooit ergens uit heb horen komen, de flanger is geweldig en al zeker op die strings, een Polysix is idd ook heel leuk om in de schaduw te staan, een Poly 61 kan er nog niet bijna aan tippen, is een compleet andere synth, een Polysix en Trident klinken compleet anders met hun 24db SSM 2044 filters en VCO's ipv de 12db OTA´s en DCO's van de 61
Een Trident is een machtige machine, op youtube staan zat demo's die dat ook aardig laten horen.

Attachments

• VCO2 detune.jpg
    VCO2 detune.jpg
    89,6 KB · Bekeken: 51
Ja dat is die ene waar ik ook al een bod op heb gedaan. Maar iemand anders heeft al een veel hoger bod gedaan. Die korg Sigma klinkt ook wel leuk.

De Trident MkII en Polysix heb ik beide staan. Mijn ervaring, totaal 2 verschillende bakken.
De Trident is wel schitterend met zijn sound en uiterlijk.
Vraag me niet welke synth het beste is, puur persoonlijk en welke muzieksoort hou je van.

Ik denk dat het lastig wordt om er nog één te scoren.
Mijn kameraat zoekt al twee jaar en geen succes....
Twee jaar geleden heb ik eindelijk via synthfind.com gelukkig eentje weten te bemachtigen in Portugal.
Ik heb wel buikpijn gehad tijdens de verzending, hij was zoek geraakt bij GLS...
Postcode fout op de sticker, hij is door heel Nederland gestuurd en ik heb me gek gebeld.
Wat denk je, transportschade! en niet te lui!!
Printplaten losgebroken van de potmeters, om te janken.
Dit heeft me nog behoorlijk wat gekost om hem in originele staat terug te krijgen, te weten dat ik voor de aanschaf al 1300 euro heb neergeteld.............
Al met al, hij staat tussen zijn andere unieke analoge broertjes, en ben toch blij dat ik deze moeite heb gedaan... ik doe hem nooit meer weg!

Wil je echt een vette analoge bak, spaar door totdat je een ons weegt...en koop een Oberheim Matrix 12.
De voegen uit de muur, niet te geloven.....

Status
Please reply by conversation.
Back