gezocht distressor VP 610 DBX 160xt urei la4 UA 1176

Status
Please reply by conversation.

EDP

elke dag pannekoeken
Ben op zoek naar een aantal compressors.
Distressor
Valley People 610
2x DBX 160xt
2x urei la4
UA 1176
tegen normale prijzen.

laat maar weten als je iets in de aanbieding hebt.

Dat is een mooi lijstje compressors.
Ik heb er geen in de aanbieding, maar reageer omdat ik erg benieuwd ben naar de reden voor precies deze keuze.

Met name de Valley People 610 springt mij in het oog.
Ik heb zelf twee stuks Valley People - Dynamite Mk1.
Ik heb nooit een 610 gehoord / geprobeerd.
Daar komt ook precies mijn nieuwsgierigheid vandaan..ik ben namelijk erg te spreken over die Dynamites.
Is een 610 vergelijkbaar / mooier / anders ?
Weet jij daar iets zinnigs over te zeggen?

groeten,

Eigenlijk allemaal om dat ze iets toevoegen aan wat ik nu al heb.
Valley People wil ik omdat deze mij aangeraden werd heb ik van het hele rijtje nooit zelf getest, maar na het lezen van diverse reviews op onder andere Gearsluts heel erg enthousiast over geworden.
LA-4 heb liever een LA-2a of LA-3 maar LA-4 is beter betaalbaar.
Met de oude(re) dbx comps heb ik gewoon iets. ua 1176 is ook een beetje een budget kwestie. alhoewel ik me afvraag of er echt verschil is met een echte urei 1176.

Check deze topic http://www.gearslutz.com/board/high-end/568016-1176-compressor-comparisons-ua-purple-mohog-urei.html

Ik heb zelf een Mohog deze klinkt als een ouderwetse 1176.
Ik zou nooit een nieuwe Universal audio 1176 nemen.

thx voor het meedenken. Jammer dat je ze weinig tweedehands ziet. Maar ze zijn heel betaalbaar zelfs een paartje. Ik ben heel erg geïnteresseerd geraakt in mohog. Heb jij een enkele of een pair?? En heb je een Mohog kunnen vergelijken (A B' en) met een UA variant?

Ik heb er 1.
Zelf heb ik ze niet 1 op 1 vergeleken maar ik zou me goed inlezen als ik jou was op gearslutz dan is mohog een super mooie optie...misschien wel de allerbeste!!
Succes.

Ik heb zelf een oude 1176LN silverface.
Ik vind dat ook topdingen.
Helaas heb ik er maar één. Ik zou graag een stereo paartje willen..

Valley people in the pocket!
Distressor ook zoals het er nu uitziet.
de 1176 staan een beetje op hold omdat ik niet meer weet nu welke ik wil.
voor de andere (la-4 en de DBX heb ik nog wel een plekje in mijn rackje:)

valley 610 inderdaad. Echt een top ding. Expander is ook een leuke toevoeging. eigenlijk de eerste expander die ik tegenkom die ook echt leuk werkt/klinkt. Niet dat mijn ervaring daarmee heel erg groot is.

gaat lekker zo:)
distressor, 1176 en vallay people zijn binnen.
nu nog de urei la4 en de dbx160xt nog.

Ik heb binnenkort een Tube Tech CL1B in de verkoop. Neem gerust even contact op als je interesse hebt.

@ catscan. ik heb foto gemaakt. zie hieronder. Op beide apparaten zat nogal aanslag. Distressor heb ik nu helemaal schoon en werken. de 1176 is wat lastiger schoon te krijgen. Met name het glas/plastic van de meter. heeft iemand daar een tip voor? ook de lampjes doen het niet meer. zijn 24v 80mA lampjes. zijn die nog te krijgen bij de elektronica boer?

@ ojs heb zeker interesse!

Attachments

• foto[1].jpg
    foto[1].jpg
    43,5 KB · Bekeken: 53
Die lampjes zijn nog te krijgen bij de electronica boer.
Als het niet lukt heb ik er geloof ik nog wel liggen.

Volgens mij is dat dezelfde limiter als ik heb, alleen heb ik een zilverkleurige frontplaat.

Ik zal binnenkort een foto van mijn exemplaar posten.
Ik heb ook een 1176LN

Wellicht geven de serienummers meer informatie en bestaan er meerdere revisies 1167LN.
Ik weet niet precies hoe die vork in de steel zit.
Ik ben wel erg benieuwd naar klankverschilen, misschien kunnen we in de toekomst wat geluidsfragmenten vergelijken door hier wav's te posten.

Ja dat is goed.
ik zal vanavond kijken wat mijn serienummer is en of ik meer info kan vinden.
als je een loopje hebt of iets dergelijks dan zal ik die door de 1176 heen halen.

wat ik me wel afvraag; stel ik zou die andere ook kopen en deze stereo linken.
Is er dan toch kans op klankverschil? hoe worden de twee units gematched?

Status
Please reply by conversation.
Back