Thomas Dolby - Bitterzoet Am*dam 17 mei

Dolby rocked the pan uit live

Het concert was geweldig, uniek om zo'n wereld artiest in zo'n ongelofelijk klein zaaltje te kunnen zien.
Tussen de nummers door anekdotes om de laadtijd van de macbook op te vullen en een band die duidelijk plezier had in het spelen.

Het concert was geweldig, uniek om zo'n wereld artiest in zo'n ongelofelijk klein zaaltje te kunnen zien.
Tussen de nummers door anekdotes om de laadtijd van de macbook op te vullen en een band die duidelijk plezier had in het spelen.

+1

Voor de gearspotters was er niet zoveel. Degene met de meeste apparaten was de gitarist (iets van 10 pedaaltjes). De drummer had iets van een groovebox, een Octapad en een iPad (waarvan hij op Twitter zei dat die de clicktrack deed en als geheugensteuntje diende voor z'n patches). Dolby zelf had een CME keyboard als master (in de VS had hij nog een M-Audio, dus misschien was dit huur), een M-Audio triggerfinger en iets van Novation (ik denk een SL25), plus een Macbook met (dacht ik) Logic.

Ik heb nog een heerlijk nietszeggende foto gemaakt :D

Attachments

• IMG_0967.jpg
    IMG_0967.jpg
    18,2 KB · Bekeken: 120
Hey joh, je mocht niet fotograferen! Die foto van jou lijkt sprekend op de foto die ik gemaakt heb. Ik stond uiteindelijk net rechts van de monitor speaker van de gitarist die je daar onderaan in beeld ziet.

Inderdaad maakt Thomas gebruik van Logic. Volgens mij is die CME toch echt van hem zelf. In zijn studio gebruikt hij ook een CME UF7 net zoals hier.

Nee, je mocht inderdaad niet fotograferen, maar ik was nog netjes door het alleen vooraf te doen :D Om me heen werd er door iedereen gefotografeerd en gefilmd...

Kan zijn dat die M-Audio in de VS huur was, en dat dit zijn eigen keys inderdaad.

Voor de liefhebbers, Thomas Dolby is video's aan het posten van het concert in Largo eerder dit jaar. Bij elk nummer staat een zeer uitgebreide beschrijving van hoe het (ook technisch) in elkaar zit. Soms tot op het midi-kanaal aan toe.

http://www.youtube.com/playlist?list=PL63B254E70E3F4C6F

De mix voor de video is niet zo briljant helaas. Submarines wel al wat beter dan de opening.

Hij doet geen verschrikkelijk spannende dingen, maar het is altijd leuk om te zien wat voor oplossingen iemand nou heeft voor live performance van bijvoorbeeld zo'n hoofdzakelijk elektronische track als Submarines.

Laatst gewijzigd:
Back