Octave Cat oscillator pitch zwiept

conso

Fold it
Oscillator 2 van m'n Octave Cat blijkt na een tijdje stil gestaan te hebben een probleem te hebben: de pitch zwiept voortdurend. Oscillator 1 werkt prima.

Merkwaardig genoeg had de synth een paar jaar geleden hetzelfde euvel, maar deed het na een bezoek aan de reparateur weer een tijdje goed. Ik ben er vrij zeker van dat het toen ook Osc. 2 was die de problemen veroorzaakte. (Geen specificatie van het probleem op de rekening.)

Op de WAV hoor je de eerste 08 sec. OSC. 1, en daarna OSC. 2. (Is een simpele mono opname, de Cat direct in de Zoom H2)

Iemand een idee waar het probleem in schuilt?

Attachments

• Octave Cat Oscillator 1 en 2.wav
    6,6 MB · Bekeken: 74
heb je al geprobert eens flink aan de knoppen van de vco2 pitch te draaien?

:mega:

Jep, ik heb er de hele middag mee zitten kloten, en al veel aan de Osc 2 Fine Tune gedraaid (Dat is de enige pitch knop die Osc 2 op mijn versie heeft. Is het trouwens niet merkwaardig dat die Fine Tune heet? Heeft een bereik van meerdere oktaven.). Ik zal het morgen nog eens een tijdje doen.

Denk je aan stof o.i.d. Jeroen? :halleluja

Jep, ik heb er de hele middag mee zitten kloten, en al veel aan de Osc 2 Fine Tune gedraaid (Dat is de enige pitch knop die Osc 2 op mijn versie heeft. Is het trouwens niet merkwaardig dat die Fine Tune heet? Heeft een bereik van meerdere oktaven.). Ik zal het morgen nog eens een tijdje doen.

Denk je aan stof o.i.d. Jeroen? :halleluja

yeps, daar denk ik idd. aan.
ook ff flink de oktaaf schakelaar heen en weer draaien....

yeps, daar denk ik idd. aan.
ook ff flink de oktaaf schakelaar heen en weer draaien....

Er zitten geen dedicated oktaaf schakelaars op de oscillators. Osc. 1 heeft Fine Tune en Course Tune, Osc. 2 alleen Fine Tune (maar die werkt als de Course van Osc. 1 over meerdere oktaven.)

Verder zit er een -2 Oct / + 2 Oct. schakelaar op (links onderaan), en die werkt op beide Osc. tegelijk. Op Osc. 1 geeft die geen problemen, dus het lijkt me dat het daar niet aan ligt.

Hier een plaatje van de eerste, discrete versie die ik heb (al is de mijne is niet ZO mooi meer):

Attachments

• Octave Cat.jpg
    Octave Cat.jpg
    82,4 KB · Bekeken: 59
Laatst gewijzigd:
Misscchien zit er viezigheid in de CV input of een andere stekker?

Ik gebruik enkel de audio outputs. 8)

Of zou er in geval van vuil in een andere output toch zo'n probleem enkel op bijv. Osc. 2 kunnen ontstaan? Lijkt me als leek onwaarschijnlijk, maar ik ben op dat gebied wel vaker verrast...:mega:

Back