EMU APS PCI geluidskaart

Status
Please reply by conversation.

MacGyverGear

midi-life crisis
Wie heeft er nog een EMU APS (audio production station) werkeloos liggen?? .. Liefst compleet met de meegeleverde CD('s) met applicaties + en win98 drivers.

Schijnt het dus alleen te doen in 98 maar als iemand nog info of ervaring heeft met werkende XP drivers is dat ook welkom..

Ik heb er helaas geen liggen,
heb de mijne zo'n 6 jaar geleden verkocht voor een tientje;
ooit gekocht voor dik 1000 gulden!

ik weet wel dat ik toendertijd erg lang heb lopen kutten om hem draaiend te krijgen onder XP! (nooit gelukt!)
Ik meen dat ie hem alleen als "standaard" geluidskaart zag, dus niet alle opties available (hang me hier nie aan op!)

dat was voor mij de reden om hem weg te doen,
m.i. te gek voor woorden dat een kaart van meer dan 1000 gulden al na enkele jaren de prullenbak in kan, omdat er geen fatsoenlijke drivers meer voor worden geschreven,
was dus tevens ook mijn laatste produkt van EMU.

hopenlijk vind jij er 1 voor weinig!
succes!
sorry dat ik de mijne niet meer heb, maar voelde toch behoefte het zo even hier neer te zetten!

Hey super bedankt voor de info.. da´s tenminste al iets.
Maar een tientje?? Da's wel heel bizar.

Had idd gelezen dat de support in XP niet helemaal je van het was.. met een gebruikers ervaring van iemand die dit bevestigd weet ik iig wat ik koop. Ik draai zelf nog een computer met 98 dus da´s ook niet zo´n punt maar mooier is natuurlijk dat het de XP optie ook biedt. Ben ooit met een Yamaha SW1000xg in de weer gegaan tijd terug, zou het ook niet doen onder XP maar daar is toch weer e.e.a. voor ontwikkelt later.

Thanks voor je berichtje iig

Niet iemand die iemand kent met deze EMU APS of in het verleden had?? Hoorde laatst een verhaal van iemand die een niet meer ondersteunde audiokaart naar het grof vuil had gebracht.
Voordat alle APSen van de aardbodem verdwenen zijn... red deze geluidskaart van de ondergang en gun hem een tweede leven :okdan:

Bijna een EMU APS bemachtigd maar deze bleek helaas niet meer te werken ;{

Nog steeds op zoek dus....

Mijn Yamaha SW1000xg werkt hier nog steeds perfect onder XP.
Volgens info draait die zelfs ook op W7 (niet op Vista).

Heb ook met de SW1000xg in XP gewerkt, en idd.. geloof dat ik ergens op DS2416 ook gelezen had dat ie het zou doen in w7.. maar gebruik em als een soortemet klankmodule in een aparte PC met dedicated scherm.. scheelt weer een PCI slot in mijn DAW PC;)

windowsxpdog22dp.gif
windowsxpdog22dp.gif
windowsxpdog22dp.gif

Ik zoek een EMU APS geluidskaart, liefst compleet met de bijgeleverde CD met win 98 drivers :)

De set als hieronder dus

APS.jpg

Nog maar eens een algemene kick voor dit topic.

Weer bijna een complete en werkende EMU APS gevonden maar er blijkt toch weer een kabel te ontbreken :(

´k had nog even de persoon gemaild die me hier al bijna van ´n EMU APS had voorzien maar die bij nadere inspectie niet meer bleek te werken...
Helaas is die hele computer met alle onderdelen van de APS kort daarna ook weggeflikkerd..

Mochten er nog mensen zijn met een EMU APS, of misschien iemand die iemand kent met een EMU APS. ´k Zou al geholpen zijn met de bv de pin-out gegevens aangezien ik dan de kabels zelf zou kunnen vervaardigen.. :mega:

Natuurlijk is een complete EMU APS ook van harte welkom :halleluja

Status
Please reply by conversation.
Back