Hallo, totale noob aangemeld.

laceys alterego

Nieuwkomer
Dacht ik stel me toch even voordat ik nog wat meer rondsnuffel

ben 30 jaar ( ouwe gast bekant ) ben bezig in ableton en heb cubase 5 op de comp staan, simpele usb controller ( m audioevolution ) k weet niet zon fantisch ding maar goed...ik ben er nu ongeveer 2 weken mee aan het oefenen ableton dus ben een totale maagd op dit gebied, leuke muziek vind ik tokimonsta venetian snares massive attack etc..van alles en nogwat behalve hardcore ...dat kan ik niet utstaan.

vroeg me af heb een paar gig aan samples en de software hierboven daar valt toch iets mee te doen dacht ik zo..als een begin..helaas past mn geluidskaart niet erbij in mn kast dus gebruik de stanaard moederboard ingang wat nog wel redelijk te doen is.

misschien als ik een beetje gevoel voor ableton kan ontwikkelen zou ik misschien nog een wat betere controller met toetsen aanschaffen...als het lukt graag wat down tempo muziek willen maken als een beginnende hobby, suggesties voor ableton videos en truukjes die zo vrij zijn ze te plaatsen zijn altijd welkom ofcourse :D

trouwens probeer het maar in 1 topic te zetten iemand ervaring met de Novation Launchpad van ableton, goede prijs dacht en ziet er fun uit.

lacey is mn vriendin vandaar de naam,maar goed ik praat teveel, aangenaam kennis te maken.

welkom
ik stel voor dat je zo snel mogelijk investeert in een geluidskaart want met de interne spring je doorgaans niet ver (tenzij je een Apple hebt)

neen een maatje is gestopt ermee en heb deze 2 spot goedkooop kunnen aanschaffen gelukkig, heb trouwens een micro atx kast, de grafische kaart zit in de weg, heb een extreme gamer soundblaster nu in het plastic liggen. Is er misschien slot een verleng ding of een andere oplossing misschien. :(

bedankt voor de welkom :)

neen een maatje is gestopt ermee en heb deze 2 spot goedkooop kunnen aanschaffen gelukkig, heb trouwens een micro atx kast, de grafische kaart zit in de weg, heb een extreme gamer soundblaster nu in het plastic liggen. Is er misschien slot een verleng ding of een andere oplossing misschien. :(

bedankt voor de welkom :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_card#USB_sound_cards
Ideaal is een Audio Interface met eigen ASIO drivers. Dus geen gamer kaart of onboard chip.

scarlett 2i2 is een redelijke prijs sinds ik geen mega spender ben, ik begin ook net lijkt me redelijk bedankt! :D

hoi en welkom,

Ik heb zag ik na opruimen nog 2 maudio ozone interfaces liggen in de doos dus mocht je interesse hebben in 1 of wellicht 2 voor a 90 euro mag je me een bp sturen . zijn 4 keer gebruikt voor een project verder niet.

Back