geschikte sequencer

nicovv

Stamgast
graag had ik jullie mening gevraagd over het volgende.
Ik overweeg om voor toekomstige livesets de laptop achterwege te laten, om geen sync/delay gezeik meer te hebben.

Ik zoek daarom een sequencer die ongeveer hetzelfde kan als hetgeen ik nu doe met pc:
- 16 kanalen kunnen uitsturen
- programmeren met (eenvoudige) stepsequencer (druk toetsen en liefst ook leds om te zien waar steps staan)
- kunnen programmeren via extern keyboard en nadien noten kunnen corrigeren
- optioneel wat extra, arpeggiator, ...

Setup kan bvb zijn vermona drm + blofeld + (nog te vinden) master sequencer...

Ik vermoed dat dit met een korg emx wel zou lukken (?), maar zin er nog andere meer geschikte?

Zoiets?

Ik werk zelf met een QY700, hele mooie bak maar je moet hem wel accepteren zoals 'ie is.

Yamaha RM1X / RS7000 ???

Misschien moet ik het idd niet te ver zoeken en een simpele RM1X gebruiken.
Lijn inspelen met extern keyboard is gaat vlot vermoedelijk?
Wat zijn de nadelen van deze bak?

Zoiets?

Quick Cirklon test video - YouTube

Ik werk zelf met een QY700, hele mooie bak maar je moet hem wel accepteren zoals 'ie is.

Ga ik vanavond eens verder uitpluizen, die sync out is alvast een pluspunt :)
Prijs zou wel kunnen tegenvallen

Grote nadeel van een RM1X is dat als je in grid mode zit je de andere geluiden niet hoort spelen.....

Grote nadeel van een RM1X is dat als je in grid mode zit je de andere geluiden niet hoort spelen.....

Begrijp ik het goed, dat als binnen 1 sequence, bvb de kick, de programmering wilt wijzigen in grid mode, de andere sequence's niet meer uitgestuurd worden?
Of gaat dit enkel over interne geluiden?

Wat ik mij herinner wel....maar 100% zeker op uitgaande midi weet ik niet meer, is alweer tig jaar geleden.

Begrijp ik het goed, dat als binnen 1 sequence, bvb de kick, de programmering wilt wijzigen in grid mode, de andere sequence's niet meer uitgestuurd worden?
Of gaat dit enkel over interne geluiden?

was een bug in RM1X, maar met de RS7000 gaat dit dan weer wél.

Ja......veel dikkere sequencer.
Gewoon eentje zonder fratsen scoren, sampler is ook wel leuk, maar voor midi alleen is hij goed.
Voor mij is het enige minpunt zijn uiterlijk en plastic case ipv metaal.

De semi-DIY beat 707?

Voor mij is het enige minpunt zijn uiterlijk en plastic case ipv metaal.
en daar heb je bij de beat 707 geen last van, want je krijgt geeneens een case :D

beat_p4202628.jpg

Emu Command station lijkt me ook wel wat. En er komen nieuwe casio's synthesizers aan met een phrase sequencer aan boord:

http://www.gearslutz.com/board/elec...ic-production/702904-preview-casio-xw-p1.html

However, as I suspected, THE BEST PART is the sequencer. Because the sequencer interested me the most, I spent most of my visit to Casio badgering Mike about the sequencer. And seriously, holy crap, it's freaking bad-ass. The guys who designed it really did a fantastic job.

fiy: rm1x stuurt alleen je betreffende track uit wanneer je in grid edit zit... dat vind ik ook wel jammer.

Wat dat betreft kun je dan beter de rs7000 kopen en dan heb je ook meteen een sampler (lijkt me ook niet verkeerd toch?)

ik dacht dat de sampler van de RS7000 maar zo-zo is, lange laadtijd van samples, samples hebben geen duidelijke bestandsnaam, en je zit met die verouderde smart media kaartjes te klooien. Valt met wat geduld wel mee te werken denk ik, je hebt dan i.d.d. wel meteen een sampler. Als midi sequencer lijkt de RS7000 heel compleet.

Ik ben ook op zoek naar een hardware sequencer, x0x style. Deze moet dan een verschillende midi-note per track kunnen aansturen en tijdens playback kunnen switchen tussen midi-notes.

Momenteel gebruik hier een TR-626 voor wat op zich goed werkt maar geen ledjes bij de steps heeft en je niet makkelijk van instrument/midi-note kunt wisselen.

Vroeg me af of een ER MKII of een Machinedrum/Monomachine hier meer geschikt voor is? Iemand ervaring mee?

Live sequencer,
dus ook live inspelen en switchen van grid naar realtime recording naar afspelen, zonder de loop te stoppen:

emu commandstation aaraden

soon emu ..commandstation lijktme een bets sequencing / sample tooltje .juiste set rom erin;-]]

Back