Netwerk via stopcontact

strekie

Ingeburgerd
Hallo,
ik zou graag internet tot in men studio hebben, wireless is geen optie en een kabel trekken mag ik niet (huurhuis). Heeft iemand ervaring met internet via het stopcontact? Geeft dit hoorbare storing op je hardware?
Ik zou denken dat die signalen hoogfrequent genoeg zijn om het niet te horen maar zou dit graag bevestigd zien.

Mocht je echt last krijgen van vervelende signalen kan je het signaal wat boven uit je stopcontat komt altijd weer in een wlan routertje stoppen, vervolgens een wlan verbinding naar je studio pc. Dan ben je compleet ontkoppeld.

Success!

:? Overigens raar dat je geen kabel mag trekken in een huurhuis... Punt is (vaak) dat je het waarschijnlijk weer weg moet halen als je zou gaan verhuizen => oude staat terugbrengen (al is dit steeds minder het geval volgens mij, MITS het netjes, veilig, etc. is)

Ik maak gebruik van zo een systeem naar mijn studio aangezien Wifi niet door de gewapende beton geraakt & er geen kabels getrokken zijn. Geen enkel probleem qua interferentie

geen probleem met zo'n systeem. Werkt heel fijn en ik heb zelfs enorm verouderde elektriciteit.

Wel op dezelfde kring zitten he ;-)

Ik gebruik al een tijdje een setje van Devolo en dat werkt perfect.
Tip: Neem een setje waar ook een contactdoos voor 220 op zit.
Erg handig, want dan mis je geen wandcontactdoos...

Sitecom, Netgear, Devolo en Belkin hebben dat bijvoorbeeld.

ik gebruik het niet voor internet in de studio..
maar zo hangt me tv aan het netwerk.. werkt prima..
soms zit ik wel eens op de bank met drummachinetje.. en het stoort dan helemaal niets
(niet dat ik hoor iig)

Bij mij werkte het in zijn geheel niet. Waarom weet ik nog steeds niet. Mijn studio zit in een vrijstaande garage en vermoed dat het met de groepen indeling te maken had. In huis werkte het wel namelijk. Tijdens aanbouw maar een utp kabel mee laten trekken en toen de tuinman kwam meteen maar onder de grond laten leggen.

Back