• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Rhodes Chroma vette Analoge synth

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dragak

Nieuwkomer
Rhodes Chroma in Flightcase met Midi Interface(t.w.v 500 euro )
Zeer vet oud analoog bakbeest uit 1982/1983 , 16 oscillators.

€ 1500,-

Attachments

• chromakleiner.jpg
    chromakleiner.jpg
    74,7 KB · Bekeken: 102
Ja hoor, dat is geen slechte prijs.

Ik heb hem twee keer voor ca 2000 euro gezien en van 1 exemplaar weet ik dat hij voor iets meer is weggegaan....

grt,
Eric.

En hij is in een hele nette en technisch 100% goede staat (ook de drukcontacten).
Het ding klinkt echt vet, en vooral veelzijdig (o.a. door al die algoritmes en 2 onafhankelijke filters, lo en/of hipass).

En ik kan het weten want ik speel er (bijna) dagelijks op *D

Ook nog ff vermelden dat ie een TON weegt. Het ding is niet te verslepen...

Maar idd, 1 van de vetste bakken die ik ooit had...spijtig genoeg was de mijne totaal onbetrouwbaar.

U gelooft me of niet, maar ik heb hem in combinatie met zijn jongere broertje, de Chroma Polaris samen verkocht voor 6250 euro !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ook nog ff vermelden dat ie een TON weegt. Het ding is niet te verslepen...

Maar idd, 1 van de vetste bakken die ik ooit had...spijtig genoeg was de mijne totaal onbetrouwbaar.

U gelooft me of niet, maar ik heb hem in combinatie met zijn jongere broertje, de Chroma Polaris samen verkocht voor 6250 euro !

Gewicht is een indicatie van kwaliteit. ;)

Maar voor die centen die ervoor gevangen had je er zo 3 a 4 kunnen terugkopen. ;)

kan je iets meer erover vertellen? hoeveel stemmig blabla. wat kan ik ervan/eruit verwachten?

ben wel benieuwd & geïnterreseerd misschien

Is zeer moeilijk te onderhouden. Tunen pakt naar verluid dagen in beslag, als je tenminste ergens een tech manual vindt. Voice boards zijn meestal het grootste probleem, naast de MIDI componenten. Bij zoiets moet je rekenen op 250 EURO per jaar aan onderhoudskosten.

Stekke wat lul jij uit je nek man. :stupid
Er zijn geen onderhoudskosten aan de Chroma en hij heeft Autotune

Yeah right, nieuw in de vintage synth wereld zeker? De gouden regel bij dergelijke synths is : minstens 1 extra exemplaar voor reserveonderdelen (aka het Polymoog syndroom). En een Prophet 5 moet je ook nooit tunen zeker? De functie "autotune" is slechts bruikbaar in de mate dat de VCO's niet te ge-detuned zijn. Lees er de vintage manuals maar op na : gemiddeld elke 10 speeluur autotune, elke 500 uren tuning job, elke 1000 uren 'serieuze' tuning job. Geloof me (alle personen die er ook 1 hebben -SINDS MINSTENS 1 JAAR- kunnen dit bevestigen).

Ik geloof dat je gelijk hebt stekker. In de Sound-on-Sound stond ooit een verhaal over de Chroma en hoeveel iemand per jaar(!) steeds weer kwijt was aan onderhoud. Geen aanrader dus voor iemand die geen knutselaar kent.

Nou dan zijn gelijk alle Chroma's slecht zeker ? :(
Die man heeft er dan veel ongeluk mee gehad als het waar is.

Ik zeg het nogmaals deze Chroma is 100% technisch in orde, als je denkt dat hij binnen een jaar kapot of afgesteld moet worden dan ben je niet goed bij je hoofd.

Het is zoals bvb een oude auto kopen. Zelfs al is hij in perfecte staat, toch kan over 2 maanden de motor van de ruitenwisser stuk gaan, de electrische ruiten niet meer naar omlaag, ... Het ding heeft geleefd en daar kan je niet onderuit.

We hebben deze Chroma al bijna 12 jaar, is nog nooit wat mis mee geweest, en autotune 'does the job every time'.
Geloof niet alles wat je leest (alhoewel ik vermoed dat deze stelregel vooral op dit bericht toegepast zal gaan worden....:duivels: )

De voiceboards van de Chroma hebben zeker 5 revisies gehad, zou het niet zo kunnen zijn dat de mindere revisies inderdaad de bovenstaande problemen hebben en de nieuwere minder?

Origineel geplaatst door stekke
Het is zoals bvb een oude auto kopen. Zelfs al is hij in perfecte staat, toch kan over 2 maanden de motor van de ruitenwisser stuk gaan, de electrische ruiten niet meer naar omlaag, ... Het ding heeft geleefd en daar kan je niet onderuit.

:confused:

om je stelling maar even onderuit te halen: ik heb een MS20 van 20 jaar oud en deze heeft al die tijd trouw dienst gedaan in een rock band... Aan deze ms20 is niets vervangen en hij werkt nog als een trein!
Tuurlijk zit er een kern van waarheid in maar dat is geen regel...

Heeft inderdaad ook te maken met revisies.

Synths die heel erg gevoelig zijn voor detuning en andere sh!t zijn voornamelijk : Yamaha CS reeks (vooral de 80), Polymoogs, Memorymoogs (eerste versies), alle Oberheims van de jaren 80 (de OB-Xa is een nachtmerrie, vooral door de corrosie en slechte contacten + tuning problemen), eerste minimoogs (hebben allemaal problemen met corrosie van de vergulde contactlijnen onder het keyboard), de eerste Prophet 5's vooral met tuning (alhoewel ik ook wel eens sakker op 3.3's). In het algemeen zijn de 'nachtmerrie' merken vooral Yamaha, SCi, MOOG, Oberheims (aiai Caramba!) en ARP.

Synths die gebouwd zijn als een tank en weinig problemen geven : Korg MS en PS reeks, Roland (semi-) modulairen, SH reeks, J... reeks (met uitzondering van Jupiter 4 en Juno 6(0).

Algemeen geldt ook de regel van 'maandag'- of 'vrijdag'- producties. Einde van de week - effe checken en vlug naar huis voor het weekend ...

Origineel geplaatst door stekke
Heeft inderdaad ook te maken met revisies.

Synths die heel erg gevoelig zijn voor detuning en andere sh!t zijn voornamelijk : Yamaha CS reeks (vooral de 80), Polymoogs, Memorymoogs (eerste versies), alle Oberheims van de jaren 80 (de OB-Xa is een nachtmerrie, vooral door de corrosie en slechte contacten + tuning problemen), eerste minimoogs (hebben allemaal problemen met corrosie van de vergulde contactlijnen onder het keyboard), de eerste Prophet 5's vooral met tuning (alhoewel ik ook wel eens sakker op 3.3's). In het algemeen zijn de 'nachtmerrie' merken vooral Yamaha, SCi, MOOG, Oberheims (aiai Caramba!) en ARP.

Synths die gebouwd zijn als een tank en weinig problemen geven : Korg MS en PS reeks, Roland (semi-) modulairen, SH reeks, J... reeks (met uitzondering van Jupiter 4 en Juno 6(0).

Algemeen geldt ook de regel van 'maandag'- of 'vrijdag'- producties. Einde van de week - effe checken en vlug naar huis voor het weekend ...

Voor wat betreft de OB-Xa, ik heb er 6 jaar lang dagelijks op gespeeld en geen enkel probleem mee gehad. Maar goed, kan geluk hebben gehad natuurlijk.
In het geval van de CS-reeks geef ik je gelijk, mijn CS-60 heb ik al enkele malen moeten tunen (is echter maar een uurtje werk).

Tune / autotune

Tune / autotune

Wat is dit nou weer voor een hoop gelul over tune, autotune ?
Dat mag de aankoop van zulk een supervintage toestel toch niet bepalen ?
Je koopt dit toestel voor zijn klank, en gaat toch de aankoop niet uit de weg om zijn eventuele gebreken ?
Want dan vind je voor elk vintage toestel wel een reden of minder goed aspekt en kan je het maar beter bij digitaal houden.
Ik heb zowat alle vintage toestellen gehad waarover hier soms luidop gedroomd wordt. Ik zal het nog eens herhalen :
Van al die ouwe troep die ooit in men studio stond (leek toen meer op een museum, maar soit ) was de Chroma Rhodes en de Polaris toch 1 van de betere toestellen. (toppers waren M12 en PPG 2.3 )

Maar ik moet ook toegeven dat ik al die ouwe shit heb verkocht (om en bij de 30 toestellen ) omdat ik inderdaad jaarlijks te veel geld uitgaf aan onderhoud. Want er ging wel steeds iets stuk en dat was ik op het laast zo spuugzat dat ik de prijzen indachtig die sommige toestellen waard waren, alles heb verkocht en vervangen door digitaal spul. En daar heb ik nooit spijt van gehad.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back