Kawai K1 II, Korg X5D gezocht

Status
Please reply by conversation.
Ow das een X5 geen X5D

Ik zal ook even op marktplaats veliningkijker kijken maar ik koop liever altijd iets via synthforum hier

Ik was vroeger een fervent K1 hater maar toen kreeg ik een K1RII van monopoly en kocht meteen een K1M erbij, als je een beetje programmeert haal je er echt hele mooie geluiden uit, heel mistig en met een raar soort digitaal 8 bit warm karakter, zeker als je er wat delay overheen pleurt
Dit soort geluidjes dus http://www.moosleybay.com/mosslanding.mp3

en natuurlijk de machtige diepe pad strings van LFO LFO wat notabene gewoon een preset is uit de K1

Enfin ik heb geen K1M meer en de K1RII gaat naar chinetti aangezien ik liever een keyboard versie heb

K1 heeft een heel lekker keyboard.. het was mijn 1e synth...
geen filters maar misschien wil ik er ook weer 1 uit jeugdsentiment

K1 heeft een heel lekker keyboard.. het was mijn 1e synth...
geen filters maar misschien wil ik er ook weer 1 uit jeugdsentiment

ja , ik heb hem ook gehad.
het keyboard is top.
maar ik ben denk ik meer analoog........

:mega:

Er staat op marktplaats een K1II met K4R en de hele obscure MM8 Kawai K1/4 programmer maar ik heb al een K4 en die gast wil hem niet los verkopen

jamaar als je al een K4 hebt is een K1 toch wel overbodig?

Nee is een totaal andere synth met totaal andere klank
k4 is subtractieve digitale synth en de k1 is een tja uhhhh soort additieve vector PCM wavetable synth

hmm heb ook een K4 gehad maar als ergens filters opzitten wil ik ze realtime kunnen tweaken..
ik dacht ook dat K4 al die pcm golfvormen van de K1 gewoon had maar dan meer en met filters

Je kan die filters toch gewoon realtime tweaken met de slider of via MIDI CC of met de KawaiMM8 of iedere boerekool programmer

Die k1 golfvormen zitten er inderdaad in maar dat betekend niet dat het hetzelfde klinkt, een Korg DW6000 heeft ook golfvormen van de Prophet VS maar die zijn toch ook niet echt vergelijkbaar :D

Geniaal spul van Kawai;)

Heb zelf de K1, K4 en de XD5 drumsynth

Blijven me nog regelmatig verbazen qua sounds die je er uit kunt halen.

Nadeel is het clippen bij volle resonatie van het filter.

Ik heb veel plezier gehad ook met de K1 door 4 verschillende versies van 1 sample in een patch te maken en dan tijdens opnames met het pookje te spelen waardoor je geluid meer beweging heeft.

Ik heb trouwens van alle 3 ook een demo op youtube staan (zie handtekening)

Kawai heeft inderdaad leuke spulletjes op de markt gezet die vaak net even anders zijn. Die hele goedkope rom-bakkies zijn interessant, omdat je er met een beetje pielen toch leuke dingen uit kunt halen. Een XD5 heb ik nooit gehad maar wel altijd interessant gevonden qua mogelijkheden.

Zelf heb ik qua Kawai synths alleen een K5m (ik mag de Teisco 110F niet echt meetellen) en dat was eigenlijk een van mijn eerste synths. Vreemde bak, die zeker niet overal voor geschikt is, maar waar je toch weer gekke en soms erg mooie sounds uithaalt. Het programmeren is gewoon even anders dan anders en het filter is aan de ene kant niet heel goed als het gaat om een analoge benadering, maar heeft toch weer een uniek digitaal karakter. Heb ook nog een tijd een K5000s gehad maar die heb ik toch weer weg gedaan.....wel een mooie synth, maar hij klonk in vergelijking tot de K5m veel te gelikt :)

Ik heb trouwens van alle 3 ook een demo op youtube staan (zie handtekening)

cool, ik had gister nog met die SIDBOX gepield (zie handtekening voor youtube demo eveneens :koffie:)

k1_ii.jpg

Owja er is ook nog de obscure Kawai K11 een soort super K4

Is een tg33 dan niet veel gerser. Dan trek je toch ook meteen die fm sounds in huis voor de betere bottom end. Die k1 is toch met name het stapelen van pcm dingetjes. Beter ja wat is eigenlijk beter. Ik vond mijn epiphone nep strat ook beter dan een al wat mindere nep strat van squier.
Is als alternatief voor de k1 trouwens de spectra niet een optie.

Nee is een totaal andere synth met totaal andere klank
k4 is subtractieve digitale synth en de k1 is een tja uhhhh soort additieve vector PCM wavetable synth

idd zaten aardig wat leuke drum s ook in ,..
de strings zijn egt silky te noemen ,..jekan aardig wat ..waves aan roepen ..

kheb evt een desktop k1 voor je

Status
Please reply by conversation.
Back