accordeonstandaard

Status
Please reply by conversation.

th-hendriks

Nieuwkomer
Ik ben al langer op zoek naar een accordeonstandaard, wie heeft er eentje liggen voor de verkoop?

ik had er nog nooit van gehoord, waar gebruikt men zoiets voor ?

welke standaard gebruikt men voor een aan te schaffen accordeon ?
ook interessante vraag.
ik heb zelf een hohner en weltmeister middengroot model en een weltmeister klein model.
maar wat standaard is en waarvoor men die nodig heeft , is mij niet bekend.
ik hang ze meestal gewoon om, als ik wil spelen.
maar feit is , en blijft , dat er wel degelijk standaarden zijn voor accordeonspelers.
en dat is intrigeert me wel
( ps dat is wat anders dan intrigant, spreekt voor zich )

kortom: waarom schaft iemand een accordeonstandaard aan ?

ps , ook op marktplaats en ebay onbekend op het moment,
wel gewoon nieuw , maar erg prijzig inderdaad.
bijzonder.

DRSF100.jpg

nou, misschien wanneer je een multi instru mentalist bent en heel snel ende vrij vlot tussen instrumenten wilt wisselen?

nou vraag me af of dat zoveel sneller gaat dan gewoon omhangen.
nadeel lijkt me dat je niet meer vrij kunt bewegen, net 1 van de grote bijzonderheden van een accordeon/ buikorgel.

Zo'n accordeon met 120 bassen kan best wel zwaar zijn om te dragen, dus ik kan mij wel inbeelden dat sommige mensen hun rug liever wat sparen door een standaard te gebruiken.

da's inderdaad 'n goede reden, had ik nog niet bedacht.
is wel precies de reden waarom ik 120 basser heb verkocht en een middelgrote heb aangeschaft. kreeg inderdaad rugpijn ervan.
anderszijds kanje zittend , op barkruk en zo spelen, maar dan nog.
lijkt me erg lastig als je accordeon zo vast zit , m.n het bewegen van de balg lijkt me te worden beperkt.

Normaal gezien beweeg je toch enkel de baskant, dus ik denk dat dat wel nog zal meevallen qua beperkingen.

Normaal gezien beweeg je toch enkel de baskant, dus ik denk dat dat wel nog zal meevallen qua beperkingen.

heb sinds kort vaste akg microfoontjes erop, daarvoor speelde ik voor standaard met microfoon. het heeft wel voordeel als je wat kan variëren met de afstand tot de microfoon.
live he, in de studio is het toch anders.

het heeft ook zoiets van : ik speel electrische gitaar, met de hals vastgezet in een soort lijmklem.
( van de gitaar, wel te verstaan )

het heeft ook zoiets van : ik speel electrische gitaar, met de hals vastgezet in een soort lijmklem.
( van de gitaar, wel te verstaan )

nou, met je eigen hals in een lijmklem lijkt mij ook wel lastig spelen...:okdan:

:mega:

nee het ging om de accordeon natuurlik

Status
Please reply by conversation.
Back