zoek toetsen

Status
Please reply by conversation.

Imipolex

switchboard operator
Ik ben op zoek naar een toetsenbord, dus de physieke toetsen zelf, je weet wel die zwart/witte dingen, om een electro-harmonix mini-synth mee om te bouwen. Heeft iemand nog een sloop-synth of -keyboard liggen?
Groeten, Danny

Nee, ik bedoel het physieke toetsen-mechaniek uit een of ander keyboard of orgel of wat dan ook... Het gaat puur om de electronische contacten, dus van midi is geen sprake...

Ik heb nog wel zoiets liggen, het is volgens mij een MSX-master-keyboard of iets heel anders (van Philips). Geen MIDI, in de behuizing zitten alleen de toetsen + mechaniek.

Interesse? Mail of PB...

Ik ga morgen naar Dour festival, dus het kan zijn dat ik pas na het weekend antwoord.

Grtz,

Floris

Hahhaha, ik ben ook niet wakker... Maand oude thread... :)

Nou, mocht je nog niks gevonden hebben, bij deze... :)

errug off-topic, maar ja...
F-asis -> dat ding wat jij hebt, is toch dat klavier wat bij de music-module van philips hoort ??
heb je die module toevallig ook nog ?

Ik heb geen module die daar bij hoort,... Alleen dus een groot ding van Philips met toetsen waar ik niks mee kan. Ik zet denk ik na het weekend ff een fotootje op het forum, ben wel benieuwd wat het precies is.... :)

Zal je effe helpen:

Dat ding wat jij hebt is om de philips music-module (ja, dat ding heet echt zo...) te bedienen.
Dat is een insteek-geval voor een MSX-compje uit de jaren 80.
Er zaten 1 (mono) line-in, 1 mic-in, 2 line-uit, midi in-uit-thru, ingebouwde microfoon (kwaliteit wibra...) en een aansluiting voor jou toetsenbord op. Je kon er niet idioot veel mee, beetje samplen, beetje pitch-shiften, beetje echoën, er zaten wat soundjes en patterns in (ook weer: wibra-kwaliteit) en een beetje midi opnemen en afspelen.
Je kon midi opnemen (of de geluiden in het bakje rechtstreeks gebruiken) met de midi-in, of met jou toetsenbord.
Allemaal erg summier, maar ook erg leerzaam voor toetsen-spelerd in luier. (wat ik in die tijd nog 'n beetje was...)

Ik heb al es ergens 'n threadje neergezet waarin ik de handleiding van die module aanbied, de module zelf heb ik niet meer.

Status
Please reply by conversation.
Back