wat/hoe welk effect kan dit zijn?

MarsMusica

Composer/Musician
wat/hoe welk effect kan dit zijn?

het lijkt op een verschuivend kam-filter flanger phasor achtig iets, maar
ik zou dit zelf niet zo kunnen reproduceren met wat ik thuis heb aan effecten denk ik.
wat zou het kunnen zijn en met welke unit, pedaal?

start op 0:37 tot 0:41

(de rest van dit saaie nummer kan me verder gestolen worden)

tremolo of eventueel vibrato hoor ik er in de verte verte niet in. mischien op standje 0,0001 % en onhoorbaar. dat kan wel weer...

dat het een flanger phaser effect (en dan met zeer slow speed) hoor ik wel, maar met mijn pedaaltjes en effext-units kan ik deze klank niet nabootsen. dat is meer wat ik bedoel.
zo'n diepe vette phasor-reso-tone heb ik niet echt in huis. dus :

herkent iemand deze phaser? of kent iemand een phaser met gelijke klank?

het is een mono phaser (in deze mix in iedergeval wel), want in deze stereo-versie wordt hij van midden naar rechts gepanned:

herkent iemand deze phaser? of kent iemand een phaser met gelijke klank?

het is een mono phaser (in deze mix in iedergeval wel), want in deze stereo-versie wordt hij van midden naar rechts gepanned:

Paolo Nutini New Shoes - YouTube

bij opsporing verzocht krijg je altijd een beloning ! wat er toe leidt tot de ware identiteit. is dat hier ook zo?

Schulte Compact phaser

Dat lijkt er inderdaad heel er op. als het toch niet de gebruikte phaser zou zijn,
dan klinkt ie in iedergeval wel zo!

en zo leer je ook weer vintage mooie dingen te ontdekken. nooit gehoord van deze.

(en ook mooie analoog klinkende muziek ook. vroeger werkte men nog krachtig voor een goed geluid!))

op zich wel een mooie klank. die garagetone oil can.

modern vintage

Dit is wat ik in phaser-pedalvorm heb.

pearl PH-03 en daarna hoor je de Grand Orbiter (earthquaker devices).

goede phasers maar komen niet in de buurt van de Schulte Compact phaser!

Attachments

• phasoor.mp3
    590,9 KB · Bekeken: 156
ik kende Jürgen Haible en zijn electronica-site niet....

ik las net dat hij einde vorig jaar door onbekende oorzaak in zijn eigen huis is komen te overlijden.

pijnlijk.

Back