Motu en alesis mod

Locus

Ingeburgerd
Dag Allen,

laatst stuitte ik op de website van blacklionaudio.com.
Naast het bouwen van eigen apparatuur bieden ze ook mods aan
voor oa een motu 828mk2 en een alesis ai3. (beiden vertegenwoordigd in mijn thuisstudio) Als ik hun verhaal moet geloven gaan de prestaties flink vooruit na het implementeren
van hun modificatie.

Ik vroeg me af of een van jullie dit kan bevestigen?
Hun mod kost ca 350 dollar en dat wil ik er eigenlijk helemaal niet aan uitgeven maar aangezien ik ook al een poosje in de weer ben met het zelf DIYen
vraag ik me af of het een kwestie is van componenten vervangen? Of komt er daadwerkelijk meer bij kijken?

Mocht iemand er iets van weten hoor ik het graag!

Groet.

hey Lucas,

let wel op dat de AI3 SMD is.

Ik denk wel dat het echt zal werken... als ik mijn 828mkII aan de clock van een yamaha 01V96 tafel hang klinkt hij ook al strakker. Ze doen geloof ik ook iets met de mic-pre's en die zijn standaard ook niet echt je van het.
Maar vind het wel een hoop geld om in een 828 te investeren.
Ik heb zelf ook een Fireface UC en die klint veel strakker dan de 828, vooral de mic-pre's zijn heel clean.
Probeer eens de 828 als slave te gebruiken van de alesis om te kijken hoe dat klinkt.

Heb idd die gearslutz topic er even bij gehaald. Je hoort wel een genuanceerd verschil, maar in mijn optiek op dit moment niet helemaal de moeite waard om je apparaat voor naar amerika te sturen en enkele honderden dollars aan uit te geven.
Zat eraan te denken zelf het een en ander te doen, zoals een aantal caps vervangen. Dat heb ik bij een aantal andere apparaten ook gedaan en ben wel te spreken over het hoorbare verschil.
De caps in de alesis module zijn van het alom gerenommeerde merk Chang. Allicht dat daar nog wat te winnen valt. :)

juist. voor 350 heb je (nog)een leuke DIY pre-amp. daar ga je imo eerder winst boeken.

Back