Slaapkamer-studio stofvrij houden

Soundmaster M

Stamgast
Ik hoop dat jullie hier raad mee weten;

Ik heb mijn spullen op mijn slaapkamer staan en ik heb erg veel last van stof. Ik heb maandag de boel nog schoongemaakt en stofgezogen, maar er ligt nu al weer een zichtbaar laagje stof. Ik weet dat ik de boel moet afdekken om stof buiten te houden, maar is er geen oplossing om het stof in zijn geheel te verminderen?

Hoe snel het stoffig kan worden in een bepaalde ruimte hangt natuurlijk af van het gebruik en het soort materialen die zich in die ruimte bevinden. Wat dat betreft is het in een slaapkamer lastig... 1 x je bed opmaken of je kussen opschudden en er komt alweer een lading stof los :D

Nou heb je wel dekens etc. van een bepaald materiaal, voor mensen met een allergie. Misschien dat deze ook minder stof genereren, ik weet het niet. Maar je kunt eens informeren natuurlijk, afhankelijk van hoe ver je hier mee wil gaan.

Maar stof zal je altijd houden, hoe dan ook. Mijn studio bevindt zich al lang niet meer in de slaapkamer en ik kom er eigenlijk alleen maar als ik met muziek aan de gang ga (en dat is niet veel de laatste tijd). Toch ligt er na een bepaalde tijd alweer stof op de apparatuur, daar is niet veel aan te doen. Ik gebruik zo'n opzetmondje voor de stofzuiger en die is wel handig. Zit zo'n lange borstel op zodat je goed tussen de knoppen kan zuigen en dat werkt veel beter dan een stofdoek :eureka:

minstens 2x per week alle afstoffen en stofzuigen?

Hmmm, in een slaapkamer is dat dweilen met de kraan open !! Da's niet bij te houden,,

en idd, ik gebruik ook swiffer doekjes, 'k denk wel elke dag of om de twee dagen...

Propere swiffer doekjes voor de synths enzo, en daarna hergebruik ik die voor de vloer,, :)

heb er ook last van in een niet-slaapkamer studio. afdekken en afnemen met swiffer doekjes en vervolgens de vloer stofzuigen. ik stofzuig apparatuur liever niet in verband met statische electriciteit (gevoelige digitale chips)

ik heb geen slaapkamer studio, dat wil mijn vrouw niet, dan wordt ze de hele tijd wakker als ik net lekker bezig ben op hoog volume.......:D

maar stof, dat laat ik gewoon liggen totdat ik het apparaat ga gebruiken, dan blaas ik het eraf...:D

:mega:

Je kan ook die ene truuk van Phochos toepassen, zodra het eerste stof op je gear ligt, verkopen die hap.

Doe ik ook zo, alleen oppassen voor loszittende knopjes..

Ja, je moet ook wel een beetje oppassen dat je niet een te grote zuigkracht gebruikt :) Op de 808 zitten van die gekleurde (witte en oranje) rondjes in de draaipots, en volgens mij zitten die niet allemaal even goed vast...daar probeer ik wel mee uit te kijken want ik heb geen zin om die hele stofzak uit te pluizen als het misgaat :D

Ik kijk ook altijd uit bij de tune-knop van sommige synths. Niet omdat je ze er af kan zuigen, maar omdat ik gewoon te lui ben om ze elke keer weer te stemmen :)

Je kan ook die ene truuk van Phochos toepassen, zodra het eerste stof op je gear ligt, verkopen die hap.

deze moet in de rij van uitspraken van de dag. LOL

:halleluja :W

Wat (iets) kan helpen is je apparaten die een stekker met randaarde hebben op een geaard stopcontact aansluiten.

Compu-cap hoezen hiero.. Top voor weinig :okdan:

Je kan ook je kamer vullen met bijvoorbeeld water.

Je kunt een stuk van een panty oid over de zuigmond van de stofzuiger doen om verlies van je inlays of knoppen te voorkomen.
Stof kan ook gewoon van buiten komen. Ik woonde vroeger in Groningen en als de bietencamapgne van start ging had je niet alleen drie maanden stank maar ook veel meer stof in huis.
Vloerbedekking, oud behang, soft board plafond, oud beddegoed, er is geen kruid tegen gewassen. Die swifferdingen werken verbazingwekkend goed idd.

Hangt van de grootte van je computer(s)+scherm(en) af.. :D

Back