Royalty free voice samples

wouter

\B-)
Mijn eerste Google sessie leverde niets op. Toch maar even sf raadplegen. Ik ben op zoek naar stem samples (spraak, geen zang) die je vroegen van films zou samplen zoals FSOL (Future Sound Of London) dat bijvoorbeeld deed. Kan iemand iets aanraden? Ik heb zelf als wel Movie Movie Dialogue 1 en 2 (samples van oude films).

Op YouTube staat het vol met dingen die zonder twijfel rechtenvrij zijn.
Alsof eeniedere kwast die wat staat te lallen voor de camera er wakker van ligt dat jij zijn stem gebruikt...

Laatst gewijzigd:
Op YouTube staat het vol met dingen die zonder twijfel rechtenvrij zijn.
Alsof eeniedere kwast die wat staat te lallen voor de camera er wakker van ligt dat jij zijn stem gebruikt...

what he said :)

ik gebruik youtube voor al die dingen, ook voor veel samples, zitten tegenwoordig veel dingen van "goede" geluidskwaliteit tussen

freesound.org staat vol met allerlei samples, zit soms ook wat vocaal interessants bij.

Ja man, gewoon youtube aanknallen en wat obscure films aanzetten, wavelab oid aanzetten en goed opletten :)

Wat ook cool is als je het nog niet kent is TED.

http://www.ted.com/

Daar staan zo ontzettend veel coole presentaties op , zowiezo vaak erg interessant, maar ook boordevol coole oneliners, zoek je onderwerp uit en ga los :)

Het lijkt mij wel dat als je geld met je muziek zou verdienen, je wel de sprekers laat weten wat je hebt gedaan :) Ik documenteer iig alle samples die ik gebruik..... just in case :)

Laatst gewijzigd:
Rechten vrij bestaat niet, behalve iets met die 70 jaar regel ofzo

Back