Drumstation dubbele noten?

Trouwens, waar heb je dit eigenlijk vandaan? In mijn handleiding staat het niet nl...
Ik heb mijn handleiding ook eens goed doorgenomen en vind het ook niet terug, heb zelfs voor alle zekerheid de handleiding op de site van Novation eens gaan bekijken (van de nieuwe D-Station) maar ook daar staat het niet in :confused:
Ik hoop in ieder geval dat het niet waar is want anders ben ik gekl**t :(

Werk jij ook met een sequencer programma à la Cubase n0_key?
Ergens een speciale instelling ofzo, of een andere tip? ;)

Jep, ik gebruik SL. Niks bijzonders, nooit problemen met dat ding gehad. Ik ben geloof ik wel 1 van de weinigen met originele voeding en v1.1 zonder probs.

Probeer ook eens om handmatig een paar minuten te spelen en kijk of dat dezelfde problemen oplevert. Dus gewoon je pc helemaal ff uit houden.

Kijk, al die Novation troep staat er om bekend dat het inderdaad troep is, dus het is niet onwaarschijnlijk dat ding ding gewoon niet goed is.

Ik heb ook zo een DrumStation V2 gehad... GOUDgeld gekost!!!
Maar inderdaad: hetzelfde probleem heb ik toen ook gehad (sequence via MPC60)... meestal deed hij het goed, maar soms kreeg je de beschreven problemen...
Dus geloof me: het is NIET weg... it'll be back!
ik heb toen maar besloten de bassdrums en snares te samplen in mijn A3000 (ook niet goedkoop toen!) te zetten... werkte goed!

maar ja...uiteindelijk gebruik je een drumSYNTH als ROMpler en een sampler als drumbakje... en dus schiet je er helemaal geen ene fl*kker mee op... Ik had alles met een samplertje van 200EUR kunnen doen... =( al mijn geld weggegooit... =(

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door Neo Land
Misschien een stomme vraag, maar heb je midi uit van je Novation al eens los gekoppeld? Misschien is het toch iets van een midi lus ofzo.

Ik heb MIDI-uit al eens losgekoppeld ja, maar dit hielp niets. =(

Nu lees ik wel veel verhalen over slecht werkende Drumstations waar het toch aan de voeding ligt.
Zelfs op de site van Novation spreken ze erover.

Lijkt het de moeite om eens te proberen die voeding te vervangen, of hebben jullie nog andere oplossingen?

WIEEEEEEEEEEEEE!!!

Probleem opgelost! :D

Blijkt dat ik (zo stom als ik ben) Note OFF Rec had opstaan en om de één of andere reden vond mijne Drumstation sommige kicks korter dan andere en maakte hem daar een tikske van dat niet eens een tikske genoemd kan worden (nog veel erger!).

Na veel geklooi heb ik dan toch eindelijk het probleem gevonden en kan ik gaan beginnen genieten van mijn nieuwe aanwinst ;-)

Dus... :slotje:

Back