TR-707 adapter connector

Kneelz

Reuzebonk
Godsamme,

Mijn 707 verkocht, kom ik erachter dat de adapteraansluiting geen goed contact maakt als je een beetje wiebelt.
Tja, altijd op batterijen gedraaid met de verwachting dat hij op de adapter liep mocht deze daarop aangesloten zijn... waarschijnlijk niet dus.

Die moet dus vervangen worden, iemand enig idee waar ik zo'n connector vandaan kan halen of hem kan laten repareren voor een schappelijke prijs?

Als ik snel handel kan ik mijn koper misschien nog gelukkig maken en zijn teleurstelling wat kleiner maken...

Je kan ook gewoon een standaard adapter (met de juiste waarde) meegeven, verkrijgbaar bij de doe het zelf zaak volgens mij (hier in de hypermarkt) heeft voor mij geholpen, meestal zitten er ook andere plugjes bij waardoor je de juiste dikte kan kiezen.

De 707 loopt niet op batterijen alleen op 12v dc, (soms gooien ze er een computer adapter aan) batterijen zijn voor het geheugen wat ik weet. Kan je niet een soldeerbout er opzetten en de die opnieuwe vast solderen . ik weet verder de situatie niet. Ik heb het idee dat de meeste tr-707 dit probleem hebben van een wankelende adapter aansluiting . succes

Godsamme,

Mijn 707 verkocht, kom ik erachter dat de adapteraansluiting geen goed contact maakt als je een beetje wiebelt.
Tja, altijd op batterijen gedraaid met de verwachting dat hij op de adapter liep mocht deze daarop aangesloten zijn... waarschijnlijk niet dus.

Die moet dus vervangen worden, iemand enig idee waar ik zo'n connector vandaan kan halen of hem kan laten repareren voor een schappelijke prijs?

Als ik snel handel kan ik mijn koper misschien nog gelukkig maken en zijn teleurstelling wat kleiner maken...

Ik heb een jaar of twee geleden hetzelfde probleem gehad. Blijkbaar is het wel een probleem bij de 707's. Het beste wat je doet is zon standaard adapter kopen.
Werkt weer perfect.

Volgens mij bedoelt hij dat de adapter ingang wiebelt aan de 707 zelf.

Ik den juist dat hij bedoelt dat de connector niet goed past en daardoor steeds aan en uit gaat dit hebben de meeste namelijk. communicatie daar staat alles mee :D.

Idd.

wat erg vreemd is dat hij niet eens weet dat deze niet op batterijen loopt maar kan een verwarring zijn met een 505, anders is het wel "een beetje dom".

Hij had idd een 505 te koop een tijd terug. Laten we even wachten op zijn antwoord. :luv:

Nee!! geen negatief woord hoor over kneelz vaak de beroerdste niet om een uitleg of mening. kan zijn dat hij een 9 v dc in zijn hand had en dat niet werkt omdat dat wel werkt met een 505.

hij wist het al wel read

Bij de 707 is het normaal dat je connector heel losjes past. Dat is niet de fout van je adapter maar van de overmaatse socket van de 707. Dit is overigens bewust in het apparaat ontworpen: het ding was verder zo gruwelijk perfect dat het zonder die fout verboden zou worden bij de Hindoeklanten. ;)
op 9 mei

Jow, bedankt voor de snelle respons. Ik bedoel inderdaad de connector op de 707 zelf, die blijkt vaker wankel te zijn inderdaad. De jongen aan wie ik hem wil verkopen kan hem desnoods ook bij Roland laten repareren (hij werkt in een muziekzaak), maar als het goedkoper kan of als ik desnoods zelf een nieuwe connector kan kopen dan doe ik het zelf. Dat hij niet op batterijen alleen werkt heb ik nooit geweten nee... ach ja, zo lang heb ik hem niet gehad, even proberen maar ik vind er weinig aan dus gaan met die banaan. Maar de vraag is dus of iemand een idee heeft waar ik deze connector (liefst op korte termijn) kan aankomen, of dat iemand misschien tijd heeft om deze spoedig te repareren. Het is maar een kleine klus dus als hij aan te komen is, zijn er weer snel 2 gelukkige muzikantjes...

Zo'n ding heeft iedere electronica onderdelenzaak te koop. Gewoon even de adapter meenemen en om een chassisdeel voor die plug vragen

Ik heb het ook gehad bij me 606. Je moet de print puntjes ff warm maken en beetje nieuw tin er bij doen.

die dingen zijn gewoon te koop bij de meeste electro onderdelen winkels. heb er zelf onlangs een gehaald (€1,20) en in de 707 gezet. vaak zijn de contacten vuil, veerkracht eruit en de soldeerverbindingen gaar door het vele insteken en uittrekken.

Ja zo te zien is de veerkracht uit de veer inderdaad. Maar het lijkt me in ieder geval wel van belang dat de nieuwe connector ook dezelfde afmetingen, of in ieder geval dezelfde afstand met betrekking tot de behuizing heeft zeg maar. Niet dat hij een stuk naar binnen of buiten komt te zitten zeg maar... Ik ga op onderzoek uit. Thanks alvast!

de tr707 waar ik mee speelde vroeger hadden ze de draadjes van de universele adapter direct op de printplaat gesoldeert (muzikanten he ...) waardoor je altijd de adapter met de 707 tegelijkertijd moest dragen. Dus het zal idd wel standaard zijn.

de tr707 waar ik mee speelde vroeger hadden ze de draadjes van de universele adapter direct op de printplaat gesoldeert (muzikanten he ...) waardoor je altijd de adapter met de 707 tegelijkertijd moest dragen. Dus het zal idd wel standaard zijn.
Vergeet je iig nooit je adapter..

haha, dat is ook klote ja... maar de mijne ziet er gelukkig nog uit als nieuw. Heeft iemand wellicht tijd om deze kleine reparatie uit te voeren? Anders gaat hij naar de Roland broeders maar ik ben een beetje bang dat dit misschien nog wel een flinke rib uit mijn lijf kan gaan kosten.

Back