Korg DV 800 Maxikorg CV/GATE mod

GlennVS

Nieuwkomer
Ik zou graag mijn Maxikorg willen uitrusten met een cv/gate mod (upper en lower apart).

Wie kan mij hierbij helpen of waar moeten hiervoor zoeken?

Mvg,

lastig klusje... er is een uitgebreide modificatie waarbij je kunt switchen tussen keyb. of external triggers (voor beide "engines") en dat is essentieel. er is ook een snel klaar vlug thuis mod maar dan moet je een toets ingedrukt houden(!) als je extern wilt triggeren. Ik heb inmiddels de link gevonden: Proper CV / Gate Mod

IS WEL WAARD DENK SOOW ,..DIKKE SOUND X2

Laatst gewijzigd:
we gaan het zien.. :D zelfs al zou het alleen maar 2x cv/gate zijn, is het al meer dan nu..

kijk , hier hebben we wat aan.
dank !

we gaan het zien.. :D zelfs al zou het alleen maar 2x cv/gate zijn, is het al meer dan nu..
Als de key trigger behouden blijft dan moet ik het ook hebben,als dat niet zo is eigenlijk ook.
Hou ons op de hoogte :okdan:
Imo is de 800DV een van de best klinkende synths ooit en (nu nog) redelijk betaalbaar ook.
Suc6 met de inbouw.

de dv800 is inderdaad erg oke.
lekkere sound en meer dan genoeg mogelijkheden en snel op de plek waar hij wezen moet.
midi zou inderdaad welkom zijn , dus ik hou me ook beschikbaar.

Het is idd de bedoeling om 2x cv/gate te installeren. Past perfect bij een kenton 2000.

Ik heb gezien dat kenton retrofits heeft voor een minikorg (700s). Aangezien een maxikorg 2 minikorgs zijn, zouden 2 retrofit voor de minikorg ook voor de maxikorg werken?

Is er al iemand via die australier zijn maxikorg heeft gemod?

Mvg,

wat mij betreft wordt het wel een lange termijnverhaal, ik heb niet superveel tijd om het allemaal meteen te gaan doen. ik ga eerst het board eens in elkaar zetten en dan eens rustig kijken wat er allemaal kan. je kan trouwens via die muff-thread een hele zip met documentatie downloaden over deze mod en wat het allemaal doet.

zelf zou ik 'm trouwens het liefst gecombineerd zien: 1 cv/gate die beide delen tegelijk aanstuurt.

Meestal zal ik de maxikorg ook maar met 1 verschillende cv / gate signaal bedienen, maar in dat geval laat ik de twee cv / gate outputs van de kenton 2000 naar hetzelfde midiknaal luisteren.

Dan spelen de 2 delen op dezelfde manier.

Back