SCSI Termination...

tim

Ouwe rot
Ik heb pas een SCSI harddisk in mijn PC zitten voor mijn sample, via een flat cabel aan mijn SCSI kaart gehangen het is alelen een flat cabel met drie connectors dus een in het begin, midden en eind.. moet ik de middelste connector terminaten? Zo ja, hoe?? En hoe kan ik zien ofdat mijn SCSI harddisk is geterminate??

groeten
Tim

Ezelsbruggetje.

Je moet terminaten zodat de informatie niet uit de buis ontsnapt. Dus alleen aan de uiteinden.

Terminatie is een combinatie van weerstanden (en evt meer) om te zorgen dat de stroompjes niet terugkaatsen. Zelfde als je een touw aan een spijker bindt en er mee gaat golven dat die golven dan terugkomen. Dan is die terminatie een elastiekje wat de golven opvangt. :)

Verder alles goed? Heb je te lang zitten studeren op je 01v96? ;)

Re: SCSI Termination...

Origineel geplaatst door tim
Ik heb pas een SCSI harddisk in mijn PC zitten voor mijn sample, via een flat cabel aan mijn SCSI kaart gehangen het is alelen een flat cabel met drie connectors dus een in het begin, midden en eind.. moet ik de middelste connector terminaten? Zo ja, hoe?? En hoe kan ik zien ofdat mijn SCSI harddisk is geterminate??

groeten
Tim

Mijn SCSI HD is in m'n PC aangesloten d.m.v. een flatcable waar aan het eind een terminator opzit.

Bijkomend zit er op de HD de mogelijkheid om via een jumpertje de terminator in de HD te activeren.

Vaak staat die informatie op de HD zelf (bij mij toch - Seagte ST Barracuda 18G - 10.000 rpm )

Nu SATA, dan heb je al dat gepruts niet meer.

Back