SmartMedia kaart voor RS7000 (LENEN?)

Status
Please reply by conversation.

Horri-Fi

Stamgast
Hoi,

Ik heb een tijd geleden een rs7000 overgekocht (helaas niet van een synthforummer), maar die slikt jammer genoeg geen enkel van mijn smartmediakaarten.
Ik vroeg me af of er iemand mij een Smartmediakaart kan lenen waarvan dat hij/zij weet dat hij gelezen kan worden door de rs7000.
Een licht vermoeden rijst dat de kaartlezer gewoon stuk is en dat het niet aan mijn kaartjes ligt... In dat geval wel kak, want ik wil hem eens updaten enzo...

Dus als iemand in Gent of in de buurt van Gent woont en ik mag eens bij die persoon binnenspringen met mijn rs7000 om dit vlug uit te proberen (omgekeerd kan ook natuurlijk (minder gewicht om te dragen, zo'n smartmediakaart :eureka:)) , dan zou je mij zeer gelukkig kunnen maken.

(BTW Ik weet niet of dit het juiste forumonderdeel is om dit te vragen...)

Enne, heb je de kaartjes eerst geformateerd? (en eventueel nog een keer op de RS zelf?)

Ik had een kaartje meegekregen van de eigenaar en had er eentje in mijn korg emx zitten. Beide konden eerst niet gelezen worden. Vervolgens heb ik ze geformatteerd: één in pc en één in emx (en vervolgens weer in pc (Vista, FAT-format)).
Blijkbaar kon het probleem ook liggen (volgens verschillende fora) aan een verkeerde header en heb eerst met een hex editor alle hexadecimalen vervangen door "00". Dat werkte echter ook niet, dan heb ik lowlevelformat.exe erop los gelaten. (Op de 128MB SM, want 8MB wou hij niet formatteren).
Ook heb ik zo'n converter van xD naar SM gekocht en een xD van een vriend overgekocht en gehoopt dat die ging werken (kwam uit een fototoestel). Zonder formatteren lukte niet, mét formatteren lukte ook niet.

Bij alle kaarten geeft hij een "write protected" boodschap, wanneer ik iets wil schrijven. Lezen kan hij ook niet, want hij kan niet zien hoeveel MB er op vrij is. Ik vind het gewoon vreemd...
Ik heb hem ook eens opengevezen om te kijken of er iets van verbinding los is, met de kaartlezer, maar alles ziet er ok uit op het eerste zicht. Ook in de kaartlezer zelf lijkt er niks vast te zitten.

Nu sla ik alles op met een zipdrive overgekocht van een vriendelijk forumlid. Gelukkig dat hij nog scsi heeft :p.

Oww, zit er niet zo'n rond stickertje op de plek naast de tekst 128MB (in dat cirkeltje) [zie plaatje hieronder]

20278306-260x260-0-0_Sandisk+128+MB+SmartMedia+card+SDSM+128+770.jpg

Daarmee zet je er 'write protect' op namelijk. Stickertje eraf en hij is "vrij".

Nope, zou natuurlijk wel leuk zijn mocht ik dat niet gezien hebben, maar nee, er zit niks van stickertjes op...

Nou leuk, nee.. zou 't in ieder geval niet gek gevonden hebben als je dat niet wist, ofzo..

Uhmm,,.. verder zo gauw geen idee.. niemand in de buurt (inmiddels) met ook een RS en een kaartje die werkt? Is nogal uit de route voor mij, en niet al teveel tijd..anders was ik wel ff langsgekomen.. :erm:

ik heb een RS7000 en kaartjes om te testen.
momenteel in mozambique voor mn werk, maar volgende week terug een heel pak dichterbij gent : ik woon namelijk in antwerpen stad.
dus best eens pm'en om af te spreken....

=( nu heb ik toch wel met mijn duim mijn mousepad geraakt, zeker. hmmmpf
wat ik ging posten: ik ga dit effe schoppen.

Is er iemand die me een werkend smartmediakaartje kan lenen/ (of desnoods verkopen?)
Groetjes!

Even dit weer tot leven brengen: is er iemand in het Antwerpse die even wil binnenspringen met een SM-kaartje dat werkt op in een rs-7000? (Ik woon in het centrum van Antwerpen)

Het zou me heel hard helpen, want ik heb geen zin om naar een muziekwinkel te stappen en dan te horen krijgen dat mijn SMKaartlezer van de RS het wel perfect doet...

THANKS!

Status
Please reply by conversation.
Back