gezocht: midi merger

Status
Please reply by conversation.

Enzo.F

vrijwillig lid
iemand een midi-merger liggen? (4 in, 1 out)?

Jeroen

knutsel

knutsel

als je een beetje kunt knutselen, neem je een oud of defect midi apparaat (liefst IN, OUT, THRU) en soldeer je het midi gedeelte los, vervolgens neem je een midikabel en soldeer je die in naar de drie midi connectors............et voila midi merger 3 naar 1

werkt voor mij helemaal top als combinatie met pc editor en keyboard naar bv soundmodule. weet niet of er conflicten ontstaan wanneer er meerdere apparaten tegelijk midi signalen naar de module versturen. (heb een vermoeden van wel)

anders moet je toch kopen

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG...erge-4-in-1-MIDI-Merge-Box/art-PCM0005508-000

en Mike Philco (synthrepair) heeft nog wel een Anatek 2-1 merger zag ik op zijn site

succes

weet niet of er conflicten ontstaan wanneer er meerdere apparaten tegelijk midi signalen naar de module versturen. (heb een vermoeden van wel)

Ja, plus dat drie midi outs gewoon klakkeloos met elkaar verbinden waarschijnlijk resulteert in drie apparaten met een defecte midi out. Ik zou dit dus NOOIT doen.

Dank je voor de reply. Grote vraag blijft dus:

Heeft iemand een midi-merger in de kast die niet gebruikt wordt?
IK WIL 'M WEL!

jeroen

Die van Kenton zou ik aanraden !! die is 4x1,, ook midi solutions heeft een 4x1,,
Google effe zelf,,

In 2de hands zijn die mss wel lastig te vinden,,???
Zelf ik heb 2x2 mergers genoeg,, maar niet echt te koop...

En euhmmm, dienen uitleg van Arjen zou ik niet volgen !!

Een merger is anders dan een thru box !! Check het zelf maar is !! :)

oeps

oeps

kzal nooit meer van die rare dingen zeggen hoor. heeft bij mij gewoon altijd gewerkt. kben geen techneut, maar vond dit wel een goede oplossing.

heb het altijd gebruikt als dubbele midi in enerzijds voor aansluiting PC voor de editor anderzijds voor het toetsenbord, kwam meer voort uit het probleem om steeds midi kabel te switchen.

Nog even los dat het niet voor alle midi outputs even goed is (bedenk wat er gebeurt als de ene een 0V en de ander 5V, dan krijg je gewoon kortsluiting. Als de output dan niet helemaal volgens de spec is en geen serieweerstand heeft, is ie stuk), kan het ook gewoon in het protocol niet. Een midi bericht bestaat uit een aantal bytes die serieel verstuurd worden. Als je twee berichten tegelijk verstuurd kan de ontvangende kant daar niks meer mee. Je kunt wel besluiten om de controllers dan niet tegelijk te gebruiken, maar de meeste sturen ook nog active sensing of clock uit, die altijd door gaan. Daarmaast trekt een output die echt niks doet en op 0V staat het signaal van de ander naar beneden.

Dus ik denk dat je vooral geluk hebt gehad dat werkte. In het algemeen gezien is het onmogelijk om een serieel signaal (of eigenlijk eender welk digitaal signaal) te mixen door domweg de daden aan elkaar te knopen.

thx

thx

:o:weer wat geleerd thx, zoals ik al zei kben geen techneut, maar zo doe ik wel weer wat kennis op, gelukkig dat het dan maar goed is gegaan.:o:

Status
Please reply by conversation.
Back